لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۸

اد رویس: پیروزی سیاستمداران مورد حمایت روسیه در فرانسه آینده اروپا را به خطر می‌اندازد


اد رویس
اد رویس

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، می‌گوید «آینده اتحادیه اروپا» در صورت پیروزی «سیاستمداران مورد حمایت کرملین» در انتخابات فرانسه با خطر روبه‌رو است.

آقای رویس ۱۹ اسفند ماه بر «اهمیت فراوان» انتخابات فرانسه تاکید کرده و گفته است «اگر سیاستمداران مورد حمایت کرملین قدرت را در فرانسه در دست گیرند، این می‌تواند عملا به‌معنی پایانی بر اتحادیه اروپا باشد».

نزدیک‌ترین انتخابات فرانسه، انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور است که دور اول آن قرار است در ماه آوریل برگزار شود. یک ماه قبل، پس از آنکه مشاوران امانوئل ماکرون، یکی از نامزدهای اصلی انتخابات آن کشور، روسیه را به دست‌داشتن در حملات سایبری به کارزار او متهم کردند، وزارت خارجه فرانسه در مورد دخالت در انتخابات، به مسکو، هشدار داد.

هشدار اد رویس نیز در جریان آغاز نشست کمیته روابط خارجی، که خود در ارتباط با روسیه بود، بیان شده‌است.

دستیاران امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و میانه‌روی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که از هواداران اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، روسیه را متهم کرده‌اند که در حملات سایبری به وب‌سایت و سرور‌های کارزار آقای ماکرون «دست داشته است». کرملین در واکنش به این اتهام‌ها در بهمن ماه آن‌ها را رد کرده و «مضحک» نامیده بود.

مسکو تا کنون اقدام به گسترش روابط خود حزب راست‌گرای «جبهه ملی» فرانسه کرده است و رهبر حزب «آلترناتیو برای آلمان»، که آن نیز حزبی ملی‌گرا به‌شمار می‌رود، در آغاز اسفند ماه به مسکو سفر کرد و با نمایندگان دومای روسیه، از جمله اعضای ارشد حزب حاکم دیدار کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مارین لو پن، رهبر جبهه ملی فرانسه، در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور پیروز خواهد شد. انتخابات فرانسه دومرحله‌ای‌ست.

نشست کمیته مجلس نمایندگان در ۱۹ اسفند ماه، بر اتهام‌های وارد شده به مسکو مبنی بر «ارائه اطلاعات سوء» با هدف «ضربه‌زدن به سازوکارهای دمکراتیک» متمرکز بود.

XS
SM
MD
LG