لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۹

سردار آزمون «مورد توجه باشگاه لیورپول قرار گرفته است»


رسانه‌های انگلیسی‌زبان از احتمال پیوستن سردار آزمون به باشگاه لیورپول در پنجره زمستانی نقل و انتقالات خبر داده‌اند.

روزنامه گاردین نوشته مهاجم ۲۱ ساله ایرانی باشگاه روستوف، مورد توجه لیورپول قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که در ماه ژانویه به تیم صدرنشین لیگ برتر انگلستان بپیوندد.

سردار آزمون تنها بازیکن ایرانی در فصل کنونی لیگ قهرمانان اروپا است. او توانست در ورزشگاه ویسنته کالدرون، مقابل آتلتیکو مادرید نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا تک گل تیمش را به ثمر برساند.

پس از مسابقه نیز اخباری در خصوص نظارت استعدادیاب‌های بوروسیا دورتموند و لیورپول بر عملکرد آزمون، همچنین تمایل المپیک مارسی برای به خدمت گرفتن او منتشر شد.

رسانه‌های بریتانیا در گذشته هم اخباری مبنی بر حضور سردار در آرسنال و تاتنهام منتشر کرده‌ بودند اما او در روسیه ماندگار شد.

این بار گفته می‌شود مصدومیت شدید دنی اینگز و حضور سادیو مانه در جام ملت‌های آفریقا که ژانویه آغاز می‌شود، طبیعتاً لیورپول را با کمبود مهاجم مواجه خواهد کرد.

روبرتو فیرمینو از برزیل مهاجم اول این روزهای لیورپول است. دانیل استوریج نیز مهاجم ملی پوش قرمزهاست.

این دو به اتفاق سادیو مانه که باید تیم ملی سنگال را همراهی کند، کارنامه‌ای درخشان در فصل جاری به جا گذاشته‌اند.

روی نیمکت، دیووک اوریگی می‌نشیند که هرگاه به میدان آمده موثر واقع شده است. او مهاجم تیم ملی بلژیک است.

مهاجمان جوانی هم تحت قرارداد لیورپول هستند که به صورت قرضی در اختیار سایر باشگاه‌ها قرار گرفته‌اند. ریان کنت ۱۹ ساله در بارنزلی توپ می‌زند و تایوو اهل نیجریه‌، با همین سن در خدمت تیم نایمخن هلند است.

سردار آزمون که کارلوس کی‌روش او را نیستلروی ایرانی نامیده، در تیم ملی ایران آمار جالب توجه ۱۶ گل ملی در ۲۲ بازی را به ثبت رسانده است.

آخرین گل ملی او، در دیدار حساس ایران و کره جنوبی منجر به پیروزی ایران شد. جالب اینکه اولین گلش را هم در دیداری دوستانه به همین تیم زد.

مهاجم ۱۸۶ سانتیمتری باشگاه روستوف روسیه، متولد گنبد است و پدرش خلیل آزمون، سابقه حضور در تیم ملی والیبال ایران را دارد.

سردار هرگز در لیگ برتر فوتبال ایران به میدان نرفته و زمانی که عضو تیم ملی جوانان بود، فوتبال حرفه‌ای را از باشگاه روبین کازان روسیه آغاز کرد.

سعید عزت‌اللهی دیگر بازیکن ایرانی باشگاه روستوف است. میلاد محمدی نیز در لیگ روسیه برای «ترک گروژنی» به میدان می‌رود.

در خصوص نقل و انتقالات زمستانی اروپا، کریم انصاری‌فرد بازیکن تیم پانیونیوس یونان نیز با پیشنهاداتی از لیگ‌های هلند، بلژیک، ترکیه و سوئیس مواجه شده که به تایید این باشگاه رسیده، او همراه با مسعود شجاعی، عملکرد خوبی در آتن داشته است.

رضا قوچان‌نژاد در باشگاه هیرنفین، در جمع مدعیان کسب عنوان آقای گلی قرار گرفته‌است. رضا با پنج گل زده در رده هفتم مشترک ایستاده. در حالیکه فقط سه گل با آقای گل فعلی فاصله دارد.

علیرضا جهانبخش نیز برای آلکمار بازی می‌کند. تیمی که شرایط خوب فصل گذشته‌اش را ندارد و در رقابت‌های لیگ اروپا نیز در انتهای جدول گروهش قرار گرفته‌است.

لیورپول به عنوان مقصد احتمالی سردار آزمون، حسرتی ۲۶ ساله در تصاحب عنوان قهرمانی لیگ برتر دارد و امسال، در بهترین شرایط برای رسیدن به جام است.

این در حالی است که طی این مدت موفق شده لیگ قهرمانان اروپا، سوپر کاپ اروپا، جام حذفی و جام اتحادیه انگلستان را نصیب خود کند.

XS
SM
MD
LG