لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

یک «مظنون خارجی» در ارتباط با انفجار بانکوک بازداشت شده است


پلیس تایلند می‌گوید یک فرد مظنون خارجی را در ارتباط با انفجار مرگبار معبد «اراوان» بانکوک بازداشت کرده است که احتمالا با «قاچاقچیان انسان» و گروه‌هایی که گذرنامه جعل می‌کنند، ارتباط دارد.

احتمالات اولیه‌ای داده شد که مظنون شهروند ترکیه است، اما مقام‌های تایلند روز یک‌شنبه گفتند سفارت ترکیه در بانکوک این را رد کرده و می‌گوید هویت گذرنامه‌ای فرد، به هیچ شهروند ترکیه‌ای ارتباط پیدا نمی‌کند.

هویت واقعی این فرد هنوز مشخص نیست.

روزنامه بانکوک‌پست تصویری از گذرنامه فرد بازداشت شده را منتشر کرده اما مشخص نیست این گذرنامه واقعی باشد

پلیس تایلند روز یک‌شنبه، ۸ شهریور، گفت تحقیقات هنوز با سرعت بسیار اندکی پیش می‌رود، چرا که فرد بازداشت‌شده همکاری نمی‌کند.

بنا به گفته پلیس او می‌تواند به زبان انگلیسی حرف بزند. مترجم‌های دیگری نیز ظاهرا در محل بازجویی حضور دارند که اطلاعاتی در مورد آنها منتشر نشده است.

پلیس در عین حال گفته معتقد است مظنون با گروه‌های تبه‌کار که در کار قاچاق انسان و جعل گذرنامه هستند، در ارتباط است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این احتمال از سوی آنها داده شده که انفجار مرگبار معبد «انتقام‌جویی» به خاطر حملات اخیر نیروهای پلیس به دسته‌های تبه‌کار قاچاقچی انسان باشد.

جنوب شرقی آسیا همواره از مهم‌ترین مراکز انتقال و قاچاق انسان به شمار می‌رود. اما در ماه‌های گذشته کشف گورهای دست‌جمعی، حملات پلیس و دستگیری گروه‌های قاچاقچی و نیز بازداشت موج تازه‌ای از پناهجویان، در کشورهایی مانند تایلند، مالزی و اندونزی بیش از گذشته در مرکز توجه قرار گرفته است.

فرد مظنون در ارتباط با انفجار معبد هندوها در بانکوک، روز شنبه بازداشت شده است.

وزیر دفاع تایلند می‌گوید پلیس شواهد «خیلی زیادی» در مورد ارتباط او با انفجار معبد «اروان» دارد.

رسانه‌های تایلند تصویری از فرد بازداشت‌شده منتشر کرده‌اند.

همراه او مقدار زیادی گذرنامه تقلبی ترکیه‌ای نیز پیدا شده است.

روزنامه بانکوک‌پست، چاپ تایلند، می‌گوید احتمال داده شده که فرد مظنون اهل ترکیه است.

این روزنامه می‌گوید بازرسان پلیس «سه شماره تلفن ترکیه را که رومینگ آن‌ها کار می‌کرده را در نزدیکی محل انفجار شناسایی کرده‌اند».

با این همه مقام‌های پلیس تایلند در گفت‌وگو با رسانه‌های آن کشور تاکید کرده‌اند که به نظر نمی‌رسد فرد بازداشت‌شده، همان فردی‌ست که بمب‌گذاری کرده است. بلکه او بخشی از یک گروه کوچک‌ است که بمب‌گذاری را مدیریت کرده‌اند.

در انفجار معبد هندوها در بانکوک ۲۰ نفر کشته و ۱۳۰ نفر زخمی شدند.

مقام‌های تایلند این حمله را «بدترین از این دست در تاریخ» آن کشور توصیف کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG