لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۴

«ارجان چتین»، مظنون به تیراندازی در واشینگتن بازداشت شد


تصویر منتشر شده در توئیتر گروهبان مارک فرانسیس
تصویر منتشر شده در توئیتر گروهبان مارک فرانسیس

پلیس ایالت واشینگتن می‌گوید مظنون به تیراندازی در یک مرکز خرید در ایالت واشینگتن، که پنج کشته در پی داشت، را دستگیر کرده‌است؛ فرد بازداشت‌شده ۲۰ ساله‌ و نام او «ارجان چتین» عنوان شده‌است.

گروهبان مارک فرانسیس، یکی از سخنگویان پلیس ایالتی واشینگتن، در حساب کاربری خود در توئیتر تصویری از فرد بازداشت‌شده منتشر کرده‌است.

به گفته آقای فرانسیس، ماموران پلیس شب سوم مهر ماه (به وقت واشینگتن) ارجان چتین را بازداشت کرده‌اند.

پنج نفر در جریان تیراندازی شامگاه جمعه در یک مرکز خرید در نزدیکی سیاتل، شهر بزرگ ایالت واشینگتن، کشته شدند. سخنگوی پلیس، پیشتر در توئیتر گفته بود این تیراندازی در ساعت هفت شامگاه جمعه، در شهر بورلینگ‌تاون، واقع در ۱۰۰ کیلومتری سیاتل روی داده است.

فرد مهاجم پس از تیراندازی از محل متواری شده بود.

هنوز مشخص نیست هدف مظنون بازداشت شده از تیراندازی و کشتن شهروندان چه بوده‌است. به گزارش روزنامه واشینگتن‌پست یک سخنگوی پلیس فدرال آمریکا روز شنبه گفته بود هرچند اف‌بی‌آی احتمال تروریستی بودن واقعه را رد نمی‌کند، اما هنوز شاهد و مدرک قابل توجهی در این مورد در دست نیست.

ارجان چتین در منطقه «اوک هاربر» در ایالت واشینگتن بازداشت شده‌است؛ این منطقه نزدیک به ۳۰ کیلومتری منطقه‌ای‌ست که تیراندازی در آن رخ داده است.

رسانه‌های محلی گفته‌اند بر اساس اطلاعات صفحه فیس‌بوک چتین، او اهل آدانا در جنوب ترکیه است. پلیس هنوز زادگاه مظنون را اعلام نکرده‌است.

روزنامه «سیتل‌تایمز» گزارش داده بود که یکی از کشته‌شدگان حمله شامگاه جمعه، دختری ۱۶ ساله است که پیشتر به بیماری سرطان مبتلا بود.

این پنجمین بار در سال جاری میلادی‌ست که تیراندازی دست‌جمعی در ایالت واشینگتن رخ می‌دهد.

XS
SM
MD
LG