لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۴

پاورقی ها


۱- در مقاله ی "چرا بن علی رفت،چرا سيد علی ماند"، سه موج انقلابی ۱۸۴۸ اروپايی، ۱۹۸۹ اروپايی و ۲۰۱۱ خاورميانه طرح شده است. رجوع شود به لينک:
http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/archive/۲۰۱۱/january/۲۹/article/۳-۲۸.html

۲- در مورد مصر، سازمان ملل و ديده بان حقوق بشر تعداد کشته شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده اند. رجوع شود به لينک:
http://www.gooya.com/external/www.bbc.co.uk/persian/world/۲۰۱۱/۰۲/۱۱۰۲۰۸_an_l۲۵_egypt_update.shtml

۳- رجوع شود به لينک:
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=۱&id=۱۸۴۷#

۴- جالب است که سايت هاشمی از احمدی نژاد انتقاد می کند که چرا "در طول ۲۰ ماهه گذشته هرگز به صراحت موضع خود را در برابر فتنه و اشخاص مرتبط با آن اعلام نکرده‌است". يعنی،هاشمی هم حرکت سبز را "فتنه" می نامد.ناراحتی هاشمی آن است که "مرکزيت نظام بيشترين هزينه‌ها را در اين زمينه پرداخته" است و باند احمدی نژاد "به صراحت اعلام می کنند کسی به خاطر اينها در زندان نيست! حکم قضايی در مورد هنرمند مشهورزندانی فتنه ۸۸ را نامنصفانه می‌ خوانند!" و "موفقيت هدفمند کردن يارانه‌ها را به پای مديريت امام زمان(عج) می‌نويسند ولی بار انقلاب را بر دوش رهبر معظم انقلاب بر‌می‌شمرند".
رجوع شود به لينک:
http://www.hashemirafsanjani.ir/?type=dynamic&lang=۱&id=۳۶۰۱

۵- کيهان ، ۴/۱۲/ ۱۳۸۹.

۶- رجوع شود به لينک: http://www.norooznews.info/iipf/۲۰۱۱/۰۲/۱/۸۷۷

۷- رجوع شود به لينک: http://www.kaleme.com/۱۳۸۹/۱۱/۲۷/klm-۴۷۷۸۱

۸- محمد حسين صفار هرندی طی سخنانی به کوشش های خاتمی برای مذاکره ی با بالا اشاره کرده و توضيح داده است که بالا همه ی راه ها را مسدود ساخته و تنها تقاضايش از خاتمی محکوميت صريح موسوی و کروبی است. می گويد:

"آقای خاتمی بارها نامه‌نگاری کرده بود و پيغام فرستاده بودند و از مقامات عالی ‌رتبه ی نظام خواستنه بود که در فرصتی بنشينند و صحبت کنند تا بازگردد که موافقت نشد و حتی خاتمی حاضر شده بود با نفرات پايين‌تر ديدار کند که اين فرصت هم به او داده نشد. به هر حال مطلب اين بود که می ‌گفت موضع موسوی و کروبی را قبول ندارم و موضع خودم را دارم که در جای خود مطرح می‌کنم. کسانی می ‏گفتند اين سخن خاتمی يک بازی است و نبايد بگذاريم اين بازی را بر سرمان بياورد. اين مطلب ممکن بود اتفاق بيفتد، اما اگر بيايد با سران فتنه مرزبندی کند، يعنی از دست رفتن پشتوانه ی اراذل و اوباش‌ متصور است و اين به نفع انقلاب است؛ زيرا هرچه پراکندگی در آن‌ها بيشتر باشد به نفع ماست.بدون اين‌که بخواهيم خوش خيالی کنيم معتقدم از گذشته‏های فاسق خودشان به راحتی دل نمی ‏کنند، يعنی اگر خاتمی بياييد و گذشته خود را تخطئه کند تازه می ‏تواند از محکوميت‌های متعارف رها شود، نه اين‌که سفيد شود برای آمدن به صحنه‌های سياسی انتخاباتی؛ زيرا اين‌ها صلاحيت‌های خودشان را برای حضور در عرصه سياسی از دست داده‌اند".
رجوع شود به لينک: http://alef.ir/۱۳۸۸/content/view/۹۶۳۸۲/

۹- رجوع شود به لينک: http://ayandenews.com/news/۲۵۳۲۷/

۱۰- محمد رضا باهنر، نايب رئيس مجلس و از اصول گرايان سنتی،ادامه ی رياست مجلس خبرگان رهبری را به اعلام موضع صريح هاشمی رفسنجانی عليه موسوی و کروبی منوط کرده است. می گويد:

"در حال حاضر به يک موضع شفاف و با مشخصات کامل نياز است. ديگر صف انقلابی و ضد انقلابی مشخص شده و برای سران فتنه توجيهی وجود ندارد.با توجه به سوابق فتنه گری موسوی و کروبی در طول يک سال و نيم گذشته حرکت اخير سران فتنه در روز ۲۵ بهمن که به ظاهر در حمايت از قيام مردم مصر انجام شده بود...ديگر نيازی به تفسير ندارد...انتظار ما اين است که ايشان با صراحت و شفافيت موضع خود را اعلام کند...مسائل جاری کشور در انتخاب رئيس مجلس خبرگان تاثيرگذار است"(روزنامه ی رسالت، ۴/۱۲/ ۱۳۸۹).
XS
SM
MD
LG