لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۹

انفجار انتحاری در عراق دستکم ۱۲ نفر کشته برجای گذاشت


انفجار انتحاری، در شهر رمادی، دست‌کم ۱۲ نفر کشته برجای گذاشت.
انفجار انتحاری، در شهر رمادی، دست‌کم ۱۲ نفر کشته برجای گذاشت.

مقامات امنيتی عراق اعلام کردند که روز پنجشنبه به‌دنبال يک انفجار انتحاری، در شهر رمادی، مرکز استان انبار در غرب عراق، دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند.

حادثه صبح روز پنجشنبه، زمانی رخ داد که راننده‌ يک وانت حامل مواد منفجره، خودرو خود را در محل بازرسی نيروهای انتظامی و امنيتی عراق، در نزديکی ادرات دولتی، منفجر کرد.

حميد علی، يک کارگر رستوران در رمادی به خبرگزاری رويترز گفت يک بمبگذار انتحاری به يک پاسگاه بازرسی پليس در نزديکی رستورانی که من در آن کار می کنم حمله کرد. من پنج يا شش نفر زخمی بر روی زمين ديدم.

شهر رمادی بارها هدف حملات انتحاری قرار گرفته و ۳۰ سامبر نيز دستکم ۲۵ نفر در اين شهر بر اثر حملات انتحاری کشته شدند. هدف اين حملات قاسم محمد، فرماندار انبار بود که به شدت در اين عمليات زخمی شد.

استان انبار که بزرگترين استان عراق است، برای چند سال مرکز گروه های ستيزه جوی اسلام گرای سنی از جمله القاعده بود. از اواخر سال ۲۰۰۶ قبايل سنی با نيروهای آمريکايی در اين استان آغاز به همکاری کردند و در اوايل سال ۲۰۰۷ با پشتيبانی ارتش آمريکا بر عليه القاعده وارد جنگ شدند.

نيروهای امنيتی عراق، از طريق رسانه‌های اين کشور، نسبت به افزايش اقدام‌های تروريستی پيش از انتخابات مجلس اين کشور، که قرار است ۱۶ اسفند ماه برگزار شود، به عموم هشدار داده‌اند.

در همین حال آيت الله علی سيستانی، بلندپايه ترين مرجع شيعيان در عراق، خواهان شرکت مردم کشورش در انتخابات مجلس عراق شد.

وی بدون اعلام حمايت از جناح خاصی، گفت که عدم شرکت مردم در انتخابات، باعث می شود ديگران به «اهداف غيرمشروع» خود برسند. او در اين اظهار نظر، از ذکر نام افراد يا گروهی خاص خودداری کرد.

موضع گيری سياسی آيت الله سيستانی به دليل نفوذش در ميان شيعيان عراق، از اهميتی ويژه برخوردار است.

XS
SM
MD
LG