لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۲۱

تهران در رتبه ۱۲۴ شهرهای جهان برای زندگی


تهران تنها هشت رتبه تا انتهای جدول فاصله دارد.
تهران تنها هشت رتبه تا انتهای جدول فاصله دارد.

مجله انگلیسی زبان اکونومیست اخیرا لیستی از بهترین و بدترین شهرهای جهان را برای زندگی کردن منتشر کرده است.


بر اساس گزارش این مجله چاپ لندن، شهر تهران از میان ۱۳۲ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند، در مکان صد و بیست و چهارم قرار دارد.


نظر شما درباره زندگی در تهران چیست؟ آیا به راستی زندگی در تهران تا این حد دشوار است؟ چگونه می توان مشکلات موجود در تهران را حل کرد؟ برای انتشار نظرات خود و پاسخ های خود به این سوالات، اینجا کلیک کنید.


چهار شهر از ده شهر برتر جهان در کانادا و استرالیا قرار دارند. از نگاه کارشناسان اکونومیست، شهرهای ونکوور در کانادا و ملبورن در استرالیا بهترین شهرهای جهان برای زندگی به شمار می روند.


میزان جنایت و خطر عملیات تروریستی در دو کشور کانادا و استرالیا بسیار پایین برآورد شده و هر دو کشور دارای شبکه ارتباطات جمعی بسیار خوبی هستند.


از مسائل مهمی که در این مطالعه در نظر گرفته شده است، ترافیک، آلودگی هوا، فعالیت های فرهنگی و وجود امکانات تفریحی در یک شهر است.


در برخی از موارد شهرهای بزرگی مانند لندن، نیویورک ، توکیو و پاریس «قربانی» جذابیت خود می شوند و حضور هزاران توریست موجب مشکلات حمل و نقل شده و از امتیاز این شهرهای بزرگ می کاهد.


یکی دیگر از دلایلی که موجب می شود شهرهای بزرگی مانند لندن و نیویورک که در زمینه فرهنگی بسیار فعال هستند امتیازات خود را از دست بدهند خطری است که از ناحیه تروریست ها آنها را تهدید می کند.


برخی از شهرها نیز مانند الجزیره، پایتخت الجزایر به دلیل خطر شورش مردم علیه دولت در انتهای جدول قرار دارند.


شهرهای بزرگ آمریکا و یا اروپا جایی در ده شهر برتر جهان برای زندگی ندارند. از میان نه شهر که در انتهای جدول قرار دارند و تهران یکی از آنهاست دو شهر در خاورمیانه، سه شهر در آفریقا و چهار شهر در آسیای جنوب شرقی قرار دارند.


بهترین شهر در اروپا برای زندگی، وین، پایتخت اتریش معرفی شده است که در مکان سوم قرار دارد.


XS
SM
MD
LG