لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۲

تقدير از «مستند انفرادی» از سوی انجمن رسانه‌های بين‌المللی


مراسم پایانی معرفی برگزیدگان انجمن رسانه‌های بین‌المللی
مراسم پایانی معرفی برگزیدگان انجمن رسانه‌های بین‌المللی
برنامه مستند راديويی انفرادی ساخته وحيد پوراستاد، خبرنگار راديو فردا، چهارشنبه، هفتم نوامبر، از سوی انجمن رسانه‌های بين‌المللی (ای‌آی‌بی) در لندن مورد تقدير و تحسين قرار گرفت.

برنامه انفرادی از ۱۸ قسمت تشکيل شده و به گفته وحيد پوراستاد، «داستان زندانيان سياسی است. داستان انسان‌هايی که بعد از انقلاب اسلامی تا به امروز، روز‌ها و شب‌های بسياری را در سلول‌های کوچک انفرادی گذراندند.»

«ای آی بی»، که در سال ۱۹۹۳ آغاز به فعاليت کرد، در سال ۲۰۱۲ برنامه‌های تلويزيونی و راديويی متعددی از ۲۳ کشور در پنج قاره جهان دريافت کرد که برای رقابت پايانی از بين آنها چندین برنامه انتخاب شدند که مستند رادیویی انفرادی یکی از این نامزدها بود.

در این دوره از رقابت‌ها «انفرادی» نامزد دريافت جايزه بهترين برنامه مستند راديويی در مسائل روز بود و با شش برنامه راديويی ديگر از نقاط مختلف جهان رقابت می‌کرد.

زنان ميدان تحرير (بی بی سی عربی)، بمباران حمص (سرويس جهانی بی بی سی)، رودی با پستی و بلندی (راديو نيوزيلند)، سقط جنين (بی بی سی ۵)، چين وايبو: بلاگ های کوچک، تاثير عظيم (راديو بين المللی تايوان)، گناه اول؟ (راديو تلويزيون هنگ کنگ) رقيبان انفرادی برای کسب جايزه بودند.

جايزه اين بخش را بی بی سی عربی از آن خود کرد و رودی با پستی و بلندی از نيوزيلند و برنامه انفرادی وحيد پور استاد مورد تقدير «ای آی بی» قرار گرفت.

«ای آی بی» خلاقيت و استفاده از منابع متعدد برای تهيه انفرادی را مورد تحسين قرار داد.

نخستين بخش اين برنامه با آنچه که در سلول‌های بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ اوين گذشته است، آغاز شد.

انفرادی زوايا و نکات مختلفی را از جمله تجربه در تابوت گذاشتن زندانيان، مقاومت در سلول انفرادی، کابوس تجاوز و تغذيه و اعتصاب غذا را شامل می شود.

سال گذشته نيز فرشيد منافی، تهيه‌کننده و ميزبان برنامه راديويی راديو پس‌فردا جايزه «شخصيت راديويی سال»، از مجموعه جوايز سالانه انجمن رسانه‌های بين‌المللی را از آن خود کرد.

در سال‌های گذشته نيز گزارشگرانی از راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی جوايزی را از ميان جوايز انجمن رسانه‌های بين‌المللی در لندن از آن خود کرده بودند.

در سال ۲۰۱۰ نامزدهايی از بخش‌های افغانستان، مولداوی و اوکراين راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی، در ميان برگزيدگان اين جايزه رسانه‌ای بودند و در سال ۲۰۰۹ نيز يکی از جوايز ای‌آی‌بی به بخش آذربايجان اين راديو رسيد.

در همین زمینه

XS
SM
MD
LG