لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۳

«حمله هکرهای جنبش ناشناس» به وب‌سایت وزارت امور خارجه ایران


«جنبش ناشناس» می‌گويد روز پنج‌شنبه سرورهای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی را هک کرده و ۱۰ هزار پيام ای‌ميل را از وب‌سایت این وزارتخانه به دست ٱورده است.

اکثر اين ای‌ميل‌ها مربوط به اخذ ويزا از ایران است.

وب‌سايت وزارت خارجه ايران روز جمعه، به هنگام نوشتن این خبر، همچنان غیر قابل دسترس بود.


به نوشته برخی از رسانه‌های اینترنتی مانند «اپوک تايمز»، يک هکر موفق به هک کردن اداره گذرنامه و رواديد شده و به این ترتیب ۱۰ هزار و سيصد ای‌ميل به دست گروه ناشناس افتاده است.

برخی از اين ای‌ميل‌ها مربوط به صدور ويزا برای برگزاری جلسه‌ای با يک شرکت نفتی چينی در ايران بوده است.

يکی از اعضای گروه ناشناس در وب‌سایت تویيتر گفت که سالگرد اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری ايران نزديک است و «ما بايد کاری می‌کرديم».


وی افزود که این گروه برای روز انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸، حمله D.O.S يا «عدم دسترسی به سرويس» را عليه سرورهای دولت ايران تدارک دیده است.


اين نوع حمله باعث از کار افتادن يا مشغول شدن بيش از اندازه کامپيوتر می‌شود تا حدی که کامپیوتر غير قابل استفاده می‌شود. در بيشتر موارد، حفره‌های امنيتی محل انجام اين حملات است.

گروه «جنبش ناشناس» که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفته به گفته خود در دفاع از آزادی بيان در فضای مجازی دست به فعاليت می‌زند و حملاتی به وب‌سايت‌های گوناگون را ترتيب می‌دهد.

کاربران اين گروه متعلق به کشورهای مختلف از جمله ايران هستند، که به صورت ناشناس، به عنوان هکر فعاليت می‌کنند. به گفته اعضاي این گروه، ناشناس جنبشی سيال است که هر کسی می‌تواند عضو آن شود.

پيشتر يکی از اعضای اين گروه در گفت‌و‌گو با راديوفردا اعلام کرده بود که همزمان با راهپيمايی ۲۵ بهمن که شماری از هواداران جنبش سبز در آن شرکت داشتند، سرور اي‌ميل دولتی و سه وب‌سايت leader.ir ،president.ir و‌ khamenei.ir را از دسترس خارج کرده‌اند.

اين گروه هکر همچنین اخيرا اعلام کرد که صندوق بين‌المللی پول را به دليل «تحميل برنامه سختگيرانه اقتصادی بر کشور يونان» مورد هدف حملات خود قرار خواهد داد.

اخيرا شرکت سونی نيز گروه ناشناس را به هک کردن خود متهم کرد، اتهامی که جنبش ناشناس آن را رد کرد.

XS
SM
MD
LG