لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۹

مهيار منشی‌پور حريف ونزوئلايی را ناک‌اوت کرد


مهيار منشی پور (سمت راست)
مهيار منشی پور (سمت راست)
مهيار منشی پور، مشتزن ايرانی تبار فرانسه، در مسابقه ای بين قهرمانان پيشين جهان، ماچادو از ونزوئلا را در فرانسه، در پايان راند چهارم ناک اوت کرد.

اين سومين پيروزی مشتزن «ايرانی - فرانسوی» در بازگشت از دوران کناره گيری اش بود. او حالا می تواند به آينده چشم داشته باشد. به گفته مهيار منشی پور مسابقه آينده او برای دستيابی به افتخار در دسته خروس وزن و يا دسته سوپر خروس وزن خواهد بود.

منشی زاده، با پيشينه ۳۱ پيروزی، سه تساوی و دو شکست – که پيروزي های او با ۲۱ ناک اوت همراه بوده است –در تالار زيبای گالاکسی (گالاکسی ارينا) شهری کوچک در نزديک مرز فرانسه با با فليکس ماچادو آلمان رو به رو بود که ۲۵ پيروزی و ده شکست داشت.

در پايان راند چهارم با زخم عميقی که در بالای چشم راست ماچادو به وجود آمد، مردان گوشه رينگ اين مشتزن تصميم گرفتند که مانع ادامه مبارزه او با مهيار منشی پور شوند.

مسابقه تا لحظه ای که جريان داشت، جالب می نمود زيرا منشی پور با روش تهاجمی هميشگی اش پيکار از فاصله نزديک را پی گرفته بود.

برنامه مشتزن بلند و باريک ونزوئلايی بازی از راه دور با حريف تنومندتر و تهاجمی اش بود. از اين رو ضربه ها را از راه دور و به اصطلاح پنجه زدن نشان می داد، اما در واقع ضربه اصلی را در درگيری سخت نزديک رد و بدل می کرد که دلخواه منشی پور بود.

وقتی ماچادو چند ضربه محکم به حريف زد، آشکار بود که منشی پور کوتاهتر اما خوش بنيه تر، ضربه های کارآيی تری خواهد داشت.

مشتزن اهل آمريکای جنوبی بارها حالتی نامتعادل بر روی رينگ پيدا کرد، اما غرور و جرئت او باعث شد تا در مبارزه باقی بماند و تماشاگر حاضر در تالار – که حدود ۲۰۰۰ نفر بودند – به دليل پايداری اش منصفانه به تشويق او پرداختند.

صورت هر دو مشتزن نشان دهنده رد و بدل شدن ضربه های سنگين بود، ولی دو مبارز در پايان مسابقه همديگر را در آغوش گرفتند و نسبت به يکديگر احترام متقابل داشتند.

مهيار منشی پور در پايان به خبرنگاران گفت: «من انتظار يک مسابقه سنگين را داشتم و توانستم موفق شوم. بايد او را به مبارزه ای از فاصله نزديک وا می داشتم و مانع تداوم آهنگ مشتزنی اش می شدم. اين روش باعث شد تا ضربه های سنگينی را متحمل شوم، اما سرانجام از آن نتيجه گرفتم.»
XS
SM
MD
LG