لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

کلینتون: مسئولیت امنیت دیپلمات‌های آمریکایی برعهده من است


کلینتون: من مسئول امنيت بيش از ۶۰ هزار کارمند وزارت خارجه آمريکا در سراسر جهان هستم.
کلینتون: من مسئول امنيت بيش از ۶۰ هزار کارمند وزارت خارجه آمريکا در سراسر جهان هستم.
هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، دوشنبه، ۲۴ مهر، در مورد حمله به کنسولگری آمريکا در بنغازی لیبی گفت که «مسئوليت امنيت ديپلمات های آمريکايی بر عهده وی است.»

خانم کلینتون همچنین گفت «من مسئوليت آنچه را که در ۱۱ سپتامبر در بنغازی اتفاق افتاد برعهده می گيرم.»

در حمله معترضان اسلامی به کنسولگری آمريکا در بنغازی ليبی که روز سه‌شنبه ، یازدهم سپتامبر، صورت گرفت، کريس استيونز، سفير آمريکا در ليبی به همراه سه آمريکايی ديگر کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، خانم کلينتون که به پرو سفر کرده است، روز دوشنبه در ادامه سخنانش گفت: «من مسئول امنيت بيش از ۶۰ هزار کارمند وزارت خارجه آمريکا در سراسر جهان هستم.»

هیلاری کلینتون: مسئولیت امنیت دیپلمات های آمریکایی برعهده من است
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:53 0:00

خانم کلینتون همچنین افزود «مسئولیت من این است که این اتفاق هرگز تکرار نشود و فعالیت دیپلمات های آمریکایی در نقاط خطرناکی مانند بنغازی متوقف نشود.»

وی در ادامه گفت که «رئيس جمهور و معاون وی از تصميمات ويژه‌ای که متخصصان امنيتی می گيرند مطلع نبودند.»

سخنان خانم کلينتون در حالی بيان می شود که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از سوی جمهوريخواهان مورد انتقاد قرار گرفته که اقدامات لازم را برای محافظت کنسولگری بنغازی انجام نداده است.

حمله به کنسولگری بنغازی به عنوان ضعف سياست خارجی اوباما از سوی برخی از جمهوریخواهان در کارزار انتخابات رياست جمهوری آمريکا که ششم نوامبر برگزار می شود، مطرح شده است.

جو بايدن معاون اوباما در مناظره با پل رايان، معاون میت رامنی، کاندیدای حزب جمهوریخواه، گفت «کاخ سفيد اطلاعی از درخواست کنسولگری آمريکا برای افزايش تدابير امنيتی نداشت.»

سخنان آقای بايدن در حالی بيان شد که برخی از کارمندان وزارت خارجه آمريکا گفته اند که اين درخواست صورت گرفته ولی پذيرفته نشده بود.

کاخ سفيد پس از این مناظره اعلام کرد که معاون رياست جمهوری از اين تقاضا اطلاعی نداشته چرا که در عمل وزارت خارجه اين کشور مسئول اين امر است.

سخنان خانم کلينتون در مورد بنغازی با واکنش سه سناتور جمهوريخواه که عضو کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا، روبرو شد.

سناتور جان مک کين، سناتور گراهام ليندسی و سناتور کلی آيوت گفتند در حالی کاخ سفيد سعی دارد از هرگونه مسئوليت پذيری در قبال حمله بنغازی اجتناب کند، سخنان خانم کلينتون در مورد بنغازی قابل ستايش است.

آنها افزودند «مسئوليت امنيت تمام آمريکايی ها که در سراسر جهان در خدمت ملت آمريکا هستند، در نهايت برعهده فرمانده کل قوا است.»
XS
SM
MD
LG