لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۱

سقوط یک هواپیمای کنیایی با ۱۱۴سرنشین


هواپیما ساقط شده مشابه با هواپیما در این تصویر بوده است
هواپیما ساقط شده مشابه با هواپیما در این تصویر بوده است

يک هواپيمای کنيايی روز شنبه، پنجم مه با ۱۱۴ مسافر و خدمه مدت کوتاهی پس از پرواز در منطقه جنگلی واقع در جنوب کشور کامرون سقوط کرده است.


به گزارش رويترز، وزير حمل و نقل کامرون اعلام کرد که هليکوپترهای نظامی و غير نظامی جستجو خود را برای يافتن محل سقوط هواپيما آغاز کردند.


به گزارش راديوی دولتی کامرون، هواپيمای کنيايی مدت کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه دوالا دومين شهر مهم کامرون در نيته، در نزديکی مرز اين کشور با گينه سقوط کرده است.


مقامات محلی می گويند تاکنون موفق به شناسايی محل سقوط در نيته نشده اند و هم اکنون هليکوپترها منطقه ديگری بين شهرهای لولدروف و ابولوا را جستجو می کنند. اهالی اين منطقه می گويند صدای انفجار شنید ه اند.


هواپيمای کنيايی سفر خود را از ساحل عاج آغاز کرد و در کامرون توقف داشت. ۱۰۵ نفر از سرنشينان اين هواپيما مسافر و نه نفر ديگر خدمه بودند.


به گفته مسئولان کنيا ايرويز از ۱۰۵ نفر مسافر ۳۴ نفر کامرونی ۱۵ نفر هندی ۶ نفر چينی و يک نفر امريکايی بوده است.


چيراو علی مواکوير وزير حمل و نقل کنيا گفت که دولت آمريکا با در اختيار گذاشتن تصويرهای ماهواره ای در اختيار دولت کنيا، به اين کشور برای پيدا کردن محل سقوط هواپيما کمک می کند.


کنيا ايرويز از معدود شر کت های هواپيمايی در آفريقا است که از نظر مالی به سوددهی رسيده است. هواپيمای سقوط کرده فقط شش ماه از طول عمرش می گذشت و هيچ مشکل فنی تاکنون نداشته است.


در سال ۲۰۰۰ نيز سقوط يک هواپيمای کنيايی موجب کشته شدن ۱۶۹ نفر شد.


XS
SM
MD
LG