لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

«امی»، جايزه بهترين های تلويزيون آمريکا اهدا شد


جف پرابست از برندگان امی. (عگس: EPA)
جف پرابست از برندگان امی. (عگس: EPA)

جوايز شصتمين دوره «امی» برای توليدات تلويزيونی آمريکا، روز یکشنبه، در لس آنجلس، به بهترين های تلويزيون اهدا شد.


«جان آدامز»، «۳۰ راک» و «مردان ديوانه» برندگان اصلی جوايز شصتمين دوره «امی» بودند.


به گزارش خبرگزاری «آلمان»، «جان آدامز»، سريال هفت قسمتی که از شبکه «اچ. بی. او» پخش شد و محصولی که در آن تام هنکس، بازيگر معروف برنده دو جايزه اسکار نيز سهيم بود؛ توانست پنج جايزه اصلی «امی» را از آن خود سازد.


«جان آدامز» در باره زندگی دومين ریيس جمهوری آمريکا، جان آدامز (۱۷۳۵-۱۸۲۶) ساخته شده است.


در بخش کمدی و درام شصتمين دوره اهدای جوايز «امی» تلويزيون آمريکا، دو سريال «۳۰ راک»، که به ژانر «کمدی موقعيت» تعلق دارد و در باره زندگی روزمره است؛ به همراه «مردان ديوانه»، درام تلويزيونی در رابطه با يک آژانس تبليغاتی نيويورکی در دهه ۶۰ ميلادی، جوايز اصلی را به دست آوردند.

به عنوان بهترين «شوی واقعی»، «مسابقه شگفت آور» از جری بروک هايمر، برترين برنامه شناخته شد.


«شوی واقعی» به ژانری در تلويزيون اطلاق می شود که در يک برنامه چند قسمتی که به شکل شو پخش می شود، رقابتی ميان چند شرکت کنندگان صورت می گيرد که در انتها برنده اصلی مشخص می شود.


در بخش تازه «بهترين مجری يک شوی واقعی»، جف پرابست، مجری «جان بدر بردگان»، جايزه اصلی را به دست آورد.


در بخش بهترين بازيگران در قسمت های مختلف، کسانی چون پل گياماتی و لورا لاينی به خاطر ايفای نقش در «جان آدامز»؛ الک بلادوين و تينا فی، برای بازی در سريال «۳۰ راک»؛ گلن کلوز، به خاطر بازی در «زيان» و بريان کرنستون، برای ايفای نقش در «گسست بد»؛ جوايز خود را دريافت کردند.


جايزه بريان کرنستون در سريال «گسست بد» در نقش يک آموزگار شيمی که کارش به ديوانگی مرگباری می کشد، شگفتی اين دوره به شمار می رود.


برای گلن کلوز، بازيگر نامی سينما و تلويزيون که از سال ۱۹۸۴ به اين سو يازده بار نامزد دريافت جايزه امی بوده است، اين دومين جايزه او به شمار می رود.


گلن کلوز ۶۱ ساله پنج بار نيز نامزد دريافت اسکار شده است.


پل گياماتی که در سريال «جان آدامز»، نقش ریيس جمهوری آمريکا را ايفا کرده بود، در سال ۲۰۰۶ نامزد دريافت اسکار نيز شده بود.


بنا بر گزارش خبرگزاری «فرانسه»، به دليل نزديکی انتخابات رياست جمهوری آمريکا، فضای شب مراسم شصتمين دوره جوايز امی نيز همچون مراسم اسکار امسال، فضايی سياسی بود.


لورا لاينی، بهترين بازيگر درام، برای بازی در «جان آدامز»، به هنگام دريافت جايزه خود در سخنانی از «پدران بنيانگذار» ايالات متحده سخن گفت و آن را با «سخنگويان جامعه»، اصطلاحی که مشخصا توسط جمهوری خواهان آمريکا در مبارزات انتخاباتی به کار می رود؛ مقايسه کرد.


تينا فی، بهترين بازيگر زن برای بازی در سريال «۳۰ راک» نيز پس از مراسم در اظهاراتی در برنامه زنده کمدی «شنبه شب ها» که از شبکه «ان. بی. سی» پخش می شود در باره سارا پی لين، معاون جان مک کين، نامزد جمهوری خواه و با کنايه به انتخابات رياست جمهوری آمريکا در چهارم نوامبر گفت: «می خواهم روز پنجم نوامبر به بازی اين زن خاتمه دهم! اگر اینطور شود، عالی خواهد شد.»


همچنين فيلم تلويزيونی «شمارش دوباره» که به پشت پرده رقابت های انتخاباتی رياست جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۰، ميان جرج بوش و ال گور می پردازد، برنده بهترين فيلم تلويزيونی شد.


جی راچ، کارگردان اين فيلم، که در آن بازيگرانی چون، کوين اسپيسی، برنده اسکار بازی می کنند، به شوخی گفت: «ما واقعا نمی خواهيم «شمارش دو باره ۲ را بسازيم!» و به اين ترتيب، تلويحا به امکان رقابتی تنگاتنگ ميان باراک اوبامای دمکرات و جان مک کين جمهوری خواه، دو نامزد انتخابات رياست جمهوری آمريکا اشاره کرد.


XS
SM
MD
LG