لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۲

تيم ملی فوتبال ایران مغلوب بحرين شد


پژمان نوری (راست) محمد سالمین (چپ)
پژمان نوری (راست) محمد سالمین (چپ)
تيم ملی فوتبال ايران در يک بازی دوستانه در ورزشگاه کم تماشاگر شهر ريفا، چهار بر دو مغلوب تيم ملی بحرين شد. نيمه نخست اين مسابقه دو بر يک به سود ميزبان بود.

در نيمه نخست تيم ملی بحرين با تيم اصلی خود به ميدان آمد و پس از زدن گل اول در دقيقه ۱۱ کاملا بر بازی مسلط شد و علاوه بر زدن گل دوم در دقيقه ۳۲، بارها نيز تا آستانه گل های ديگر پيش رفت.

در مقابل، تيم ملی ايران با مجموعه ای از بازيکنان ليگ برتر باشگاه ها ايران و بدون لژيونرهای ساکن اروپا و امارات، به پيکار رقيب ديرين منطقه خليج فارس رفت.

در اين بازی تنها لحظه هايی ملی پوشان ناهماهنگ توانستند خودی نشان دهند که هنربازی انفرادی به ميان آمد. در پی دو موقعيت – که يک بار آن از نقطه پنالتی بود – به دو گل دست يافتيم که گل نخست با هنرنمايی محمدرضا خلعتبری در مانور پا به توپ در محوطه جريمه و ارسال پاس عمقی کوتاه برای فريدون زندی به ثمر رسيد. فريدون زندی در دقيقه ۸۴ با يک ضربه پنالتی گل دوم را هم زد و گلزن موفق تيم ملی بود.

نيمه دوم ثانيه هايی با پايان هفت دقيقه وقت تلف شده فاصله نداشت که بحرين با زدن يک پنالتی ديگر در اين مسابقه چهارمين گل را نيز بر وحيد طالب لو تحميل کرد تا با روحيه ای دو چندان آماده مسابقه رفت پلی آف آسيايی جام جهانی با تيم عربستان سعودی در شنبه آينده شود. مسابقه برگشت «بحرين – عربستان» چهارشنبه آينده در رياض انجام خواهد شد.

در بازی آشفته و بی برنامه تيم ملی کمبود يک بازيساز در قلب ميدان ايران کاملا مشهود بود. نه فريدون زندی با گلهايش توانست يک بازيساز باشد و نه هافبک های ديگری که در اين مسابقه آزمايش شدند.

تيم ملی ايران در غياب بازيکنانی چون مهدی رحمتی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مهرزاد معدنچی و آندرانيک تيموريان با اين بازيکنان در برابر بحرين بازی کرد: وحيد طالب لو – حسين کعبی (کاپيتان) (از دقيقه ۸۴ مجتبی زارعی)، جلال حسينی (احسان حاج صفی از نيمه دوم)، هادی عقيلی، محمد نصرتی – خسرو حيدری، فرزاد آشوبی (حسن اشجاری از دقيقه ۷۵)، پژمان نوری (حسين کاظمی از دقيقه ۵۶)، فريدون زندی – آرش برهانی و محمد رضا خلعتبری (از دقيقه ۴۲ هادی نوروزی).

جای علی کريمی در تيم ملی به عنوان يک بازيساز در حالی خالی می نمود که سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در روز مسابقه ايران با بحرين نوشت: علی کريمی در حالی بازگشته است که هر کار بخواهد با توپ در زمين می کند: زدن گل. اين بازيکن ۳۰ ساله، با پنج گل بهترين گلزن ليگ ايران شد و استيل آذين با نه امتياز در رده دوم قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG