لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۳

بارسلونا رئال مادريد را له کرد


شادی بازیکنان بارسلون پس از پیروزی.
شادی بازیکنان بارسلون پس از پیروزی.
در بی سابقه ترين پيکار دو رقيب سنتی ليگ برتر اسپانيا، مشهور به «ال کلاسيکو»، بارسلونا در يک بازی يک طرفه رئال مادريد را در سانتياگوبرنابو خرد کرد.

بارسلونا با پيروزی چشمگير شش بر دو فاصله خود با رئال در صدر لاليگا را به هفت امتياز افزايش داد تا قهرمانی اش حتمی به نظر برسد.

اين بازی آخرين اميد رئال مادريد برای حفظ مقام قهرمانی در ليگ برتر بود، اما بارسا با يک فوتبال تماشايی رقيب ديرين و سنتی خود را از پای در آورد و در فاصله چهار بازی تا پايان فصل، نشان داد که پس از سال ۲۰۰۶ توانايی دستيابی به جام قهرمانی ديگری را دارد.

رئال پس از ۱۴ دقيقه با ضربه هيگوئين به برتری رسيد. اما پاسخ بارسلونا قهرمانانه بود و با پايان دادن به ۱۸ مسابقه بی شکست رئال مادريد، در ليگ رقيب ديرين را با دومين شکست رو در رو کرد. در مسابقه رفت بارسلونا در نوکامپ دو بر صفر رئال را شکست داده بود.

تيری هانری و ليونل مسی هر دو گلزنی کردند و کارلس پويول و جرالد پيکه – دو مدافع ميانی بارسلونا – نيز با گل های خود مادريد را به آتش کشيدند.

بارسا با اين پيروزی روحيه بخش و چشمگير روز چهارشنبه ششم ماه مه مسابقه برگشت ليگ قهرمانان اروپا را در لندن با چلسی پيش رو دارد.

مسابقه رفت اين دو تيم در بارسلون صفر بر صفر به پايان رسيد.

رئال مادريد با فرستادن آرين روبن به زمين از لحظه شروع بازی، باعث تعجب همگان شد. مرد هلندی ده روز پيش از اين ، دچار پارگی عضله پای راستش شده بود.

پس از رويارويی با چلسی در روز ۲۸ آوريل، امکان داشت بارسلونا مشکلاتی روانی در مسابقه با رئال داشته باشد.

اريک آبيدال فرانسوی يکی از بازيکنانی بود که در کنار روبن با روحيه و پرخروش تلاش بسياری در برابر تيم نوکامپ از خود نشان می داد و مهار او برای مردان بارسا ضروری بود.

با گذشت ۱۴ دقيقه از بازی، سرجيو راموس توپ را به آبيدال سپرد تا او توپ را ارسال کند و هيگوئين نوزدهمين گل خود در اين فصل را به ثمر برساند. اين يک ضربه واقعی به بارسا بود، اما مردان بارسلونا در عرض چند دقيقه دو گل زدند و بی درنگ خود را بازيافتند.

پاس مسی با «چيپ کردن» ماهرانه توپ برای هانری حاصلش گل تساوی بخش در دقيقه ۱۸ بود. هانری فرانسوی توپ را خونسردانه با ضربه بيرون پا از سد ايکر کاسياس عبور داد.

برتری رئال تنها چهار دقيقه دوام آورد و سپس در دقيقه ۲۰ از مهمانان خود عقب افتاد. هانری صاحب يک ضربه آزاد شد و ژاوی يک ارسال تماشايی به روی دروازه رئال داشت تا کاپيتان پويول با يک ضربه سنگين سر آن را به نخستين گل خود بدل کند.

يک دقيقه بعد رئال تا آستانه زدن گل تساوی بخش توسط روبن پيش رفت، اما بعد از کاسياس توانست با درخشش تيمش را در بازی نگاه دارد و سه بار در برابر حضورهای خطرناک مسی و همچنين در برابر اتوئو ودانی آلوس دروازه اش را از ريزش بازدارد.

اما در دقيقه ۳۵ به دنبال اشتباه عجيب لاس ديارا، مسی سر انجام گل خود را زد. ژاوی از تعلل ديارا سود برد و با گرفتن توپ از او آن را به مسی سپرد تا با يک ضربه آن را از دروازه بان پرتکاپوی رئال عبور دهد.

در بقيه زمان نيمه نخست بارسلونا با ردو بدل کردن پاسهای ظريف به رئال درس فوتبال داد. در اين هنگام رئال سايه ياران بارسلونا را تعقيب می کرد و تماشاگران تيم ميزبان با هو کردن بازيکنان محبوب خود، واکنش نشان دادند.

آنان وقتی هو کردن را به تشويق بدل کردند که راموس ارسال توپ از سوی روبن را به درون گل فرستاد و در دقيقه ۵۶ بازی را سه بر دو کرد. اين گل می توانست زمينه ای برای بازگشت رئال به بازی باشد، اما راموس دو دقيقه بعد با اشتباه عجيب خود تله آفسايدگيری را از بين برد تا هانری بگريزد و توپ را از بالای سر کاسياس به گل بدل کند. با اين گل بارسلونان بار ديگر دو گل پيش افتاد.

در حالی که رئال بارديگر حالتی آشفته يافت، مسی در دقيقه ۷۵ باز گل زد و هزاران تماشاگر هواخواه اما ناراضی رئال ورزشگاه برنابو را گروه گروه ترک کردند.

پيکه در دقيقه ۸۲ مجموعه گل های بارسا را کامل کرد و گل های اين تيم در ليگ را به يکصد رساند.
XS
SM
MD
LG