لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۳

براتی: ظریف برای تمام جناح‌های نظام فرد مقبولی است


مهران براتی
مهران براتی
محمد جواد ظريف،‌ وزير امور خارجه جديد ايران،‌ روز جمعه اعلام کرد: با هرچه در توان دارد، به اعتلای نام جمهوری اسلامی ايران و کم کردن فشار از دوش مردم کمک می کند و هر کاری که بتواند را در اين راه انجام خواهد داد. به گزارش خبرگزاری ها، ‌آقای ظريف گفت: تعهدی به افرادی که بدون توجه به توانمندی‌های کارشناسی و بر اساس ملاحظات سياسی به وزارت خارجه وارد شده‌اند ندارد و در اين شرايط حساس حفظ آن‌ها را خيانت به کشور می‌داند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:24 0:00
لینک مستقیم


مهران براتی، ‌تحليلگر مسايل ايران،‌ مقيم آلمان، با رادیو فردا درباره رای اعتماد مجلس به محمد جواد ظريف گفتگو کرده است که خلاصه آن به شرح زیر است:

آقای براتی می گوید «رای بسیار بالایی که ایشان آوردند، نشان می دهد که وی برای تمامی جناح ها نظام فرد مقبولی است. علت هم این است که زبان تند آیت الله خامنه ای را در سطح سازمان ملل به زبان سیاسی و نرم ترجمه کند.»

این تحلیلگر سیاسی گفت «آقای ظریف از جناح اصلاح طلبان نیست و اگر بخواهیم به زبان کسینجر سخن بگوییم، آنها ظریف را دشمن دانا دانستند یعنی با وی می توان بازی برد-برد کرد.»

آقای براتی افزود «شرایط تغییر کرده است. قبلا کابینه نظامی داشتیم. الان کابینه امنیتی-اطلاعاتی داریم. این کابینه با وزرایی که دارد، حلقه هایی با مجلس و آقای خامنه ای پیدا کرده است.»

مهران براتی می گوید «از طرف رهبری نظام هم نشانه هایی دیده می شود برای سازش با غرب.»
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG