لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۳

افزايش خطر تعطيلی رقابت های فوتسال آسيا در اصفهان


لوگوی قهرمانی فوتسال آسيا در ایران
لوگوی قهرمانی فوتسال آسيا در ایران
پس از يک بار تعطيلی رقابت های نخستين دوره قهرمانی فوتسال آسيا در اصفهان، به گزارش مسوولان ورزش اصفهان و فوتسال ايران، اين رقابت ها ظاهرا به دليل آسيب ديدن کفپوش تالار پيروزی بار ديگر در خطر تعطيلی قرار گرفته است.

اين رقابت ها ابتدا قرار بود که در تابستان گذشته انجام گيرد که به گزارش سايت کنفدراسيون آسيا به دليل ناآرامی های سياسی در ايران تعطيل و به چهارم تا ۱۲ مارس سال ۲۰۱۰ (۱۳ تا ۲۱ اسفند) موکول شد.

روز دوشنبه خبرگزاری ايسنا از قول علی طاهری مديرعامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان، قهرمان و نماينده فوتسال ايران در اين جام از هيات هندبال اين استان انتقاد کرد و با اعلام اين که برای برگزاری رقابت های هندبال المپيک ايرانيان از سوی اين هيات ده خط چسب کاری روی کفپوش استاندارد انجام شده و به آن آسيب شديد وارد کرده است، افزود: «من از مسائل پشت پرده و خواسته يا ناخواسته بودن کار آقايان خبر ندارم.»

در محافل ورزشی ايران صحبت از اين است که به دليل در پيش بودن راهپيمايی ۲۲ بهمن در سراسر ايران، مسوولان منتظر پی آمد آن هستند که در صورت لزوم تعطيلی دو باره آن را به دليل شرايط کفپوش تالار عنوان کنند.

برگزاری در دوحه قطر به جای اصفهان

يک روز پيش از اين عباس ترابيان، رييس کميته فوتسال فدراسيون فوتبال در خبرگزاری های فارس و مهر اعلام کرد که احتمال گرفتن ميزبانی جام ‌باشگاه‌های آسيا از ايران و برگزاری مسابقات در قطر بسيار است.

ترابيان در گفت و گو با اين خبرگزاری ها به مشکلات ديگری هم اشاره کرد:« بحث گرفتن ميزبانی از ايران کاملا جدی است. اگر همچنان کفپوش سالن پيروزی اصفهان خراب باشد و مشکلات مربوط به آسفالت کردن خيابان اطراف سالن برطرف نشود ميزبانی از ما گرفته شده و به جدی ‌ترين خواهان برگزاری مسابقات که قطری ‌ها هستند داده می ‌شود.»

آقای ترابيان يک روز پيش از شکايت آقای طاهری، مديرعامل باشگاه ماهان از هيات هندبال استان اصفهان می گويد: «البته روز گذشته که با فولاد ماهانی ‌ها صحبت می ‌کردم باز هم تاکيد کردند که مشکلی نيست.»

رييس کميته فوتسال ايران همچنين يادآور می شود که پيش از نصب کفپوش های غيراستاندارد فعلی بر روی کفپوش های استاندارد قبلی، ناظران «ای اف سی» در بازديد از موقعيت تالار پيروزی در مورد محل استقرار دوربين ‌های تلويزيونی در اين سالن، آماده‌سازی پارکینگ و جايگاه «وی ای پی» آن به کميته فوتسال فدراسيون فوتبال تذکر داده بودند، اما با وجود اين تذکر و تاکيد مسئولان فدراسيون، هنوز مشکلات سالن پيروزی اصفهان برطرف نشده و مشکلی تازه برای اين سالن به وجود آمده است.

اين مسابقات دريچه‌ای به کسب ميزبانی رقابت‌های فوتسال جام جهانی ۲۰۱۲ است. اگر نتوانيم ميزبان خوبی برای تيم‌های فوتسال آسيا در رده باشگاهی باشيم، شک نکنيد که فدراسيون جهانی فوتبال اجازه نمی‌دهد، عهده‌دار ميزبانی پيکارهای جهانی باشيم.

در پاسخ به مسائل مطرح شده، علی اکبر ابرقويی نژاد، رييس هيات فوتبال استان اصفهان و رييس ستاد برگزاری جام باشگاه های آسيا به خبرگزاری فارس گفت: «نگران نباشيد، ميزبانی از ايران گرفته نمی ‌شود. شرايط مطلوب و مورد نظر «ای اف سی» را در استان برقرار کرده‌ايم.»

آرم اين رقابت ها هنوز به تاريخ ۲۰۰۹ است.
XS
SM
MD
LG