لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۷

نشست خبری علی لاریجانی به دلایل نامعلوم لغو شد


گفته می‌شود علی لاریجانی قصد داشت در این نشست خبری به اظهارات انتقادی محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد.
گفته می‌شود علی لاریجانی قصد داشت در این نشست خبری به اظهارات انتقادی محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد.
یک روز پس از انتقاد شدید محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران از علی لاریجانی، رییس مجلس، نشست خبری آقای لاریجانی که قرار بود روز چهارشنبه، ۱۲ مهرماه، برگزار شود بدون اعلام دلیل مشخصی، لغو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح چهارشنبه از خبرنگاران برای برگزاری نشستی خبری در ساعت ۱۴ بعد از ظهر همین روز دعوت شده بود که در نهایت این نشست به دلایل نامعلوم و طبق اعلام اداره اخبار مجلس، لغو شد.

برخی از رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری آریا گزارش داده اند علی لاریجانی که بدون اعلام قبلی و به طور ناگهانی تصمیم به برگزاری این نشست خبری گرفته بود، قصد داشت به اظهارات محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان دهد.

محمود احمدی‌نژاد دیروز در واکنش به انتقاد علی لاریجانی از عملکرد دولت در رویارویی با مشکلات کشور، به شدت از وی انتقاد کرد.

در حالی که بازار ارز تهران نابسامانی بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند، علی لاریجانی روز ۱۱ مهرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفته بود که ۸۰ درصد مشکلات کشور مدیریتی است و تاثیر تحریم‌ها در این مورد بیشتر از ۲۰ درصد نیست.

محمود احمدی‌نژاد روز سه شنبه در واکنش به این سخنان آقای لاریجانی گفت: «بعضی‌ها فقط در موقع خوشی هستند... رييس مجلس به جای اينکه پنج صفحه مصاحبه کند و انتقاد کند، کمک کند تا معوقات بانکی پرداخت شود.»


انتقاد‌ها به اظهارات محمود احمدی‌نژاد

نشست خبری رییس جمهوری اسلامی ایران که موضوعات مختلفی در آن مطرح شد واکنش های زیادی در میان رسانه ها و شخصیت های نزدیک به اصولگرایان داشته است.

در همین رابطه، نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه «دولت به جای عذرخواهی از مردم به دنبال فرافکنی است»، گفت: «چرا دولت بی‌لیاقتی خودش را به گردن تحریم می‌اندازد؟»

بهروز نعمتی، رییس کمیسیون مشترک طرح انتزاع مجلس نیز با اعلام این‌که «به نظر می‌رسد افرادی چون رییس کل بانک مرکزی برخی اطلاعات نادرست را در اختیار رییس جمهوری قرار می‌دهند»، اعلام کرد: «در سه ماه اخیر، سوء مدیریت دولت بیشترین التهاب را بر بازار تزریق کرده است.»

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم نیز روز ۱۲ مهرماه، در قم با تاکید بر این‌که به شخص خاصی اشاره‌ای ندارد، گفت: «اگر دولتی از خود راضی شد و آمد عیوب خود را توجیه کرد و محاسن را به خودش منتسب کرد، مردم از او متنفر می‌شوند.»

وی در ادامه هشدار داد که انکار «مشکلات پیچیده‌ای» که در حوزه اقتصادی ایران به وجود آمده، «باعث عصبانیت مردم می‌شود».

بازار ارز در يک هفته اخير به شدت آشفته شده و قيمت دلار در اين مدت ۳۰ درصد افزايش يافته است. در همین زمینه اخبار دریافتی از ایران حاکی است که بخشی از بازار تهران روز چهارشنبه، ۱۲ مهرماه، در اعتراض به «بی‌ثباتی اقتصادی» اعتصاب کرده است.

محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری روز ۱۱ مهرماه خود افزایش قیمت ارز را ناشی از «جنگ روانی» دانست و گفت که بر اساس گزارش یک نهاد اطلاعاتی، در این بازار ۲۲ نفر سرحلقه هستند و تمام سر نخ‌ها در دست آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ‌ایسنا، در واکنش به این اظهارات، مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، ۱۲ مهرماه، گفت: «این که ۲۲ نفر سرحلقه‌های اصلی ارز هستند یعنی چه؟ این ۲۲ نفر را معرفی کنید. چرا آدرس غلط می‌دهید؟... واقعا دولت در مسئله ارز نقش ندارد؟ آیا ما آنقدر ضعیف هستیم که ۱۰، ۲۰ نفر بتوانند اینچنین بازار ارز ما را متلاطم کنند؟»

صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه نیز در این روز بر عزم نهاد زیر مجموعه خود برای برخورد با مفاسدی چون مفاسد اقتصادی تأکید کرد و عملکرد این قوه را «بدون تبعیض» دانست.

صادق لاریجانی برخورد قوه قضائیه با همگان را «یکسان» ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد که رسیدگی‌های این قوه بدون توجه به «رانت‌ها و جوسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای» صورت می‌گیرد.
XS
SM
MD
LG