لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

مردان و زنان ايران؛ قهرمان کيک بوکسينگ جهان شدند


تیم کیک بوکسینگ ایران
تیم کیک بوکسینگ ایران
در روز یکشنبه، آخرين روز رقابت‌های کيک بوکسينگ قهرمانی جهان، نمايندگان ايران توانستند ۵ مدال طلا را نصيب خود کنند. اين رقابت ها به ميزبانی آلمان و در شهر کارلسروهه برگزار شد.
به اين ترتيب، جمع مدال‌های رزمی کارهای اعزامی از ايران به عدد ۱۶ رسيد و و اين تيم با ۸ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز روی سکوی نخست اين رقابت ها قرار گرفت.
اکبر کريمی، کاپيتان و نماينده سنگين وزن ايران در دسته ۹۰+ کيلو پس از پيروزی بر نماينده آلمان، در فينال رقابت‌ها به مصاف حريفی از روسيه رفت و با غلبه بر او به مدال طلا دست يافت.
کريمی که اهل قزوين است؛ از سوی فدراسيون ورزش های رزمی به عنوان پرافتخارترين رزمی کار ايران شناخته شده است.
او پيش از اين موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات جهانی کيک بوکسينگ در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ به ميزبانی ترکيه، سال ۲۰۰۳ در جمهوری آذربايجان، سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۵ در ايران و سال ۲۰۰۷ در گرجستان شده بود.
جمشيد اصغر گيوه‌چی در ۷۵ کيلو پس از پيروزی بر نماينده کوزوو در فينال بر حريف آلمانی‌اش غلبه کرد و يک مدال طلای ديگر را نصيب ايران کرد.
حسين عليزاده در ۸۵ کيلو نيز با برتری بر حريف آلمانی روی سکوی شماره يک جهان ايستاد.
در ادامه رقابت‌ها، احمد نيک کار در وزن ۶۰ کيلو به مصاف حريفانی از آلمان و جمهوری چک رفت و با پيروزی بر آن ها راهی ديدار پايانی شد.
او در فينال مقابل حريف ديگری از آلمان قرار گرفت و ضمن پيروزی بر حريف، صاحب گردن آويز طلا شد.
حمزه مراديان در وزن ۶۵ کيلوگرم نيز توانست با برتری از حريفانی از کوزوو، جمهوری چک چک و آلمان به مدال طلا دست پيدا کند.
حسين حياتی نماينده وزن ۷۰ کيلوگرم ايران در رقابت با حريفانی از بوسنی و هرزگوين، جمهوری چک و آلمان به برتری دست يافت و مدال طلا را تصاحب کرد.
مجتبی حسينی در ۹۰ کيلو پس از بازی‌های نفسگير با حريفانی از کشورهای آلمان و کوزوو به مدال طلا دست يافت.
مهران چريکی در وزن ۹۰ کيلوگرم به مدال برنز دست يافت. مجيد کريمايی در ۷۵ کيلو نيز ديگر چهره موفق ايران در اين دوره از رقابت ها بود.
دختران ايرانی نيز در اين رقابت ها خوش درخشيدند. مهسا صمدی در ۵۵ کيلو مقابل حريفی از کشور ميزبان بازی را واگذار و به مدال نقره رسيد.
پيش از اين ناهيد مقدم در ۵۰ کيلو به مدال طلا دست يافته بود. حديثه نوحی در ۶۰ کيلو نايب قهرمان شده بود.
مرجان امينی کاوه در ۶۵+ کيلو برنز گرفت. فتانه بهمنی در ۶۵ کيلو نايب قهرمان شد.
گفتنی است؛ سايت برگزاری رقابت ها و سايت فدراسيون جهانی ( wkaworld.com ) هنوز نتايج کامل رقابت ها را منتشر نکرده و حتی آمار مشخصی از تعداد تيم ها و ورزشکاران شرکت کننده را ارائه نکرده اند.
اما خبرگزاری شين هوا فهرست مدال آوران ايران در اين رقابت ها را مطابق همان فهرستی که سايت های داخلی ارائه کرده اند، منتشر کرده است.
سبک فول کيک بوکسينگ ايران در سال ۱۳۷۲ توسط محمد طهماسبی بنيان گذاری شد و شش سال بعد در فدراسيون ورزش های رزمی ايران به ثبت رسيد. اين سبک در سال ۱۳۷۹ برای نخستين بار توانست تيم ملی خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کند.
همچنين در سال ۱۳۸۱ با حضور ۸ تيم خارجی، مسابقات آسيای ميانه در استان گيلان و در شهر آستارا برگزار شد تا شائبه غير قانونی بودن اين رشته ورزشی در ايران به طور کامل از ميان برداشته شود.
يک سال بعد مسابقاتی در ابعاد بزرگتر با حضور ۱۸ کشور در تهران و با همکاری ارتش برگزار شد. اين رشته ورزشی مانند برخی ديگر از ورزش های رزمی، هواداران پر شماری در ايران دارد.
XS
SM
MD
LG