لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۲

«سرباز ربوده شده اسراییلی صحیح و سالم است»


یک گروه وابسته به حماس روز ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ سرجوخه گلعاد شالیط را ربود.
یک گروه وابسته به حماس روز ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ سرجوخه گلعاد شالیط را ربود.

پیکارجویان فلسطینی روز دوشنبه ۲۵ ژوئن اعلام کردند که گلعاد شالیط، سرجوخه اسراییلی، را که سال گذشته به گروگان گرفته اند، صحیح و سالم است.


به گزارش آسوشیتدپرس، یک گروه حقوق بشر اسراییلی، ربایندگان سرباز اسراییلی را به جنایت جنگی متهم کرد چرا که از ملاقات صلیب سرخ بین المللی با وی جلوگیری می کنند.


شبه نظامیانی که در ارتباط با گروه اسلامگرای حماس هستند روز ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ گلعاد شالیط را ربودند و دو سرباز دیگر اسراییلی را کشتند.


شبه نظامیان فلسطینی موفق شده بودند از طریق تونلی در نوار غزه خود را به پایگاه نظامی اسراییلی ها برسانند.


از آن زمان مذاکراتی که با میانجی گری مصر برای آزادی این سرباز اسراییلی آغاز شده است به جایی نرسیده و روند حل و فصل این مسئله پس از تصرف نوار غزه توسط حماس از دو هفته پیش تاکنون مشکل تر شده است.


تصویر و یا صدایی از آقای شالیط ۲۰ ساله پس از اسارت پخش نشده است.


ابو مجاهد یکی از سخنگویان تشکلی با نام «کمیته های مقاومت مردمی» می گوید: آقای شالیط صحیح و سالم است و به هیچ چیز احتیاج ندارد و با وی به بهترین نحو رفتار می شود.


«کمیته های مقاومت مردمی» یکی از سه گروه وابسته به حماس است که در ربودن این سرباز اسراییلی نقش داشته است.


این شبه نظامیان از خانواده سرباز ربوده شده خواسته اند که به دولت اسراییل فشار بیاورند تا زندانی های فلسطینی را با وی مبادله کنند.


نوام شالیط، پدر سرباز ربوده شده روز یکشنبه گفت که دولت اسراییل تلاش لازم را برای آزادی پسرش انجام نمی دهد.


دولت اسراییل موافقت خود را برای مبادله زندانی های فلسطینی در مقابل آزادی آقای شالیط اعلام کرده است ولی در مورد تعداد زندانیان فلسطینی و این امر که چه کسانی باید آزاد شوند با تقاضاهای فلسطینی ها موافقت نکرده است.


XS
SM
MD
LG