لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۲

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ایران


روزنامه اعتماد از وعده رییس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع اخراج تعدادی از استادان دانشگاه های تهران و بهشتی خبر داده است.
روزنامه اعتماد از وعده رییس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع اخراج تعدادی از استادان دانشگاه های تهران و بهشتی خبر داده است.

روزنامه های امروز اختصاص سهمیه اضافه بنزین به نمایندگان مجلس را مورد توجه قرار داده اند.


روزنامه های اعتماد ملی و کارگزاران در همین خصوص در عنوان اصلی خود از اختصاص ۱۲۰۰ لیتر بنزین اضافه بر سهمیه بندی قبلی به نمایندگان مجلس خبر داده اند.


روزنامه همشهری نیز به نقل از رییس مجلس نوشته «نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه های انتخابیه با کمبود بنزین روبرو بودند که برای رفع این مشکل علاوه بر ماهی ۱۰۰ لیتر، در هر ماه ۲۰۰ لیترهم اضافه به آنان داده شد.»


به نوشته این روزنامه حداد عادل گفته است « میان مردم و نمایندگان تفاوت وجود دارد و این تفاوت آن است.»


همشهری از قول رییس مجلس درباره این تفاوت نوشته « وظایف نمایندگان سنگین تر و اختیارات آنان بیشتر است؛ بنابراین دولت هم به این نتیجه رسید که نمایندگان نیز مانند مدیران دولتی وظایفی دارند، بنابراین با اختصاص بنزین بیشتر به آنان موافقت کرد.»


برکناری چند فرمانده نیروی انتظامی


روزنامه جام جم از برکناری چند فرمانده نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان خبر داده است.


این روزنامه به نقل از فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان درخصوص حادثه اخير گروگانگيری جاده چابهار نوشته« چند فرمانده عزل شده اند و حكم آنها اعلام خواهد شد زيرا اگر كسی می توانسته با شهادت خود يک دقيقه در حركت اين اشرار خلل ايجاد كند و نكرده بايد محكوم شود.»


سردار غفاری در عین حال گفته«اگر مسئولين نظام جمهوری اسلامي ايران احساس مي كنند كه شخص من هم مقصر بوده ام، آرزويم اين است كه عدالت انقلابی اين قدر قوی باشد كه با من برخورد شود و قول می دهم كه در ميان نيروهای انتظامی اگر كسی نسبت به امنيت و ثبات امنيت در منطقه كوتاهی كند، گذشتی دركار نباشد.»


اخراج تعدادی از استادان


روزنامه اعتماد از وعده رییس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری موضوع اخراج تعدادی از استادان دانشگاه های تهران و بهشتی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه غلامعلی حداد عادل روز گذشته در نشست مطبوعاتي خود وعده داد که موضوع اخراج ۴ استاد دانشگاه تهران و شهيد بهشتی را پيگيری و نتايج آن را در اختیار رسانه ها قرار دهد، وی در عین حال عنوان کرد که اطلاع دقيقی از ماجرای اخراج اين اساتيد ندارد و آنچه به وی منعکس شده درخواست بازنشستگی استادان بوده است.


اعتماد نوشته است «البته زمانی که ریيس مجلس با اعتراض خبرنگاران مبني بر اينکه لفظ «اخراج» صحيح است، مواجه شد، گفت که وزير علوم اعلام کرده هر اخراجي تنها با حکم کميته انضباطی صورت مي گيرد. اگر اخراج بر اساس اين کميته صورت گرفته باشد، اين امر قانونی است، در غير اين صورت بايد بررسی شود.»


هشدار حسن روحانی به نزدیکان دولت


روزنامه همبستگی ، هشدار حسن روحانی به نزدیکان دولت را منعکس کرده و از قول وی نوشته«در برابر تخريب ها سكوت نمی كنيم.»


به نوشته این روزنامه، رييس مركز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت با اشاره به افزایش روند تخریب برخی از شخصیت های سیاسی توسط نزدیکان دولت گفته که در برابر تخريب نبايد سـكـوت كـرد. بـايـد از شـخـصـيـت هـا دفـاع كـرد و بـه مـردم توضيح داد كه كسی كه تخريب می كند بر خلاف شرع و قـانـون عـمـل كـرده است.


دانشجویان بازداشت شده


روزنامه سرمایه نامه انجمن اسلامی دانشگاه اميركبير به رييس قوه قضاييه در خصوص تعیین تکلیف سه دانشجوی بازداشت شده این دانشگاه را را مورد توجه قرار داده است.


دانشجویان در این نامه از هاشمی شاهرودی خواسته اند تا دستور رسيدگي نهايي به وضعيت ۳ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه امیر کبیر و اعلام جواب قطعي آن را قبل از شروع سال تحصيلي جديد صادر کند.سرمایه در خبری دیگر از برگزاری دادگاه عباس لساني يكي از متهمان نا آرامی های تابستان ۸۵ در شعبه ۸ دادگاه عمومی این شهر خبر داده است.


بازنشستگی پيش از موعد فرهنگيان


روزنامه کیهان خبر داده که لايحه بازنشستگی پيش از موعد فرهنگيان با ۲۵ سال سابقه كار به تازگی به مجلس شورای اسلامي ارایه شده و در صورت تصويب اجرايي مي شود.


به نوشته این روزنامه، معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در عین حال خبر داده که در سال جاری این وزارتخانه قصد دارد ۲۵ هزار معلم جدید را به استخدام خود در آورد.


این خبر به دنبال انتشار اخبار تجمع اعتراض آمیز معلمان حق التدریس در دو روز گذشته منتشر می شود.


« احتمال دست داشتن ايران در ترور نمايندگان آيت الله سيستانی»


به نوشته روزنامه تهران امروز خبری از روزنامه اماراتی گلف نيوز را مورد توجه قرار داده و نوشته که این روزنامه در گزارشی خبر داده كه ارتش عراق در حال بررسی احتمال دست داشتن ايران در ترور نمايندگان آيت الله سيستانی در شهر نجف اشرف است.


این روزنامه با اشاره به ترور سه تن از نمايندگان آيت الله سيستاني در شهر نجف به نقل از منابع ارتش عراق نوشته که برخي از بازداشت شدگان اين حادثه افرادی هستند كه چند بار به عراق سفر كرده اند و اين احتمال وجود دارد كه يک گروه ايرانی از اين افراد برای انجام ترورها حمايت كرده باشد.


XS
SM
MD
LG