لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۲

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


کيهان روزنامه های اصلاح طلب را به« نفاق يا ستون پنجم دشمن» متهم کرد.
کيهان روزنامه های اصلاح طلب را به« نفاق يا ستون پنجم دشمن» متهم کرد.

روزنامه کيهان طی دو ياداشت مختلف مطبوعات منتقد را به خاطر به کار نبردن عنوان«شهيد» برای عماد مغنيه يکی از فرماندهان حزب الله لبنان که دو روز پيش در سوريه ترور شد، مورد حمله قرار داده، و ادعا کرده که از مطبوعات منتقد و اصلاح طلب «بوی حمايت از صهيونيست ها به مشام می رسد.»


اين روزنامه از کشته شدن عماد مغنيه که از سوی برخی کشورها خاطر طراحی و دخالت در عمليات تروريستی تحت تعقيب بوده به عنون«خبر شهادت حاج عماد مغنيه» ياد، و ادعا کرده که چون رسانه های اصلاح طلب وی را شهيد نخوانده اند، پيرو آيت الله خمينی نيستند.


اين روزنامه، در ياداشتی ديگر به قلم علی مطهری نيز نوشته «در داخل کشور گروه های سياسی و روزنامه هايی هستند که توجه لازم به اين مسئله اساسی دنيای اسلام را ندارند.»


وی در توصيف منظور خود از«مساله اساسی جهان اسلام»، نوشته برخی روزنامه های داخل ايران به جای اصطلاح «عمليات استشهادی» از«عمليات انتحاری» برای انفجارهايی که از سوی گروه حماس بر عليه شهروندان اسرائيل صورت می گيرد،استفاده می کنند.


کيهان تاکيد کرده که به همين دليل بايد روزنامه های اصلاح طلب را به« نفاق يا ستون پنجم دشمن»متهم کرد.


واردات بی رويه شکر


روزنامه آفتاب يزد از«واردات بی رويه شکر توسط قيرفروش ها و ساختمان سازان» خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از دبير انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ايران نوشته «از ۳.۶ ميليون تن شکر وارداتی فقط ۳۰ هزار تن يعنی کمتر از يک درصد آن توسط کارخانه های قند و شکر وارد شده، و بقيه شکررا افرادی چون ساختمان ساز، قير فروش، نخ ريسی و شرکت نفتی وارد کرده اند.»


وی تاکيد کرده که«به طور غيرمستقيم تلاش بر اين است که وارد کنندگان اصلی و دلالان در حاشيه امن قرار گيرند و کارخانههای شکر و قند آماج حملات قرارگيرند.»


آفتاب امروز به نقل از بهمن دانايی نوشته «ابتدای سال ۸۵ همزمان با کاهش تعرفه واردات شکر، همان موقع به مسئولان نوشتيم که کاهش تعرفه، محصول داخلی را راهی انبارها ميکند، ولی گوش شنوايی وجود نداشت.»


وی با انتقاد از برخی مسئولان دولتی که بعد از مبرا شدن کارخانه ها از اتهامات، سراغ سهامداران آنها رفته اند،گفته که کارخانه های داخلی توليد قند و شکر در حال حاضر حتی ،توان پرداخت طلب چغندرکاران را ندارند.


انتقاد حدادعادل از احمدی نژاد


روزنامه خراسان، انتقاد مجدد رييس مجلس شورای اسلامی از محمود احمدی نژاد را مورد توجه قرار داده و به نقل از وی نوشته «دولت به ايرادهای شورای نگهبان درباره ادغام شوراها وجهی ندارد.»


به نوشته اين روزنامه «غلامعلی حدادعادل که چندی پيش با اشاره به اظهارات گله آميز احمدی نژاد درباره طرح ممنوعيت ادغام شوراهای عالی، زبان به شکوه از مقاومت دولت در برابر برخی مصوبات مجلس گشوده بود، بار ديگر از ابلاغ مصوبه دولت برای ادغام برخی شوراها در کميسيون های تخصصی دولت،پس از ايرادهای شورای نگهبان به طرح دو فوريتی مجلس انتقاد کرده، و اين اقدام دولت را بی سابقه توصيف کرده است.


خراسان از قول حداد عادل نوشته « استناد دولت به ايرادهای شورای نگهبان به عنوان جزئی از قوه مقننه آن هم در ميانه روند قانون گذاری وجهی ندارد.»


ساخت تنديس شهدا در تمامی دانشگاه ها


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت از «ساخت تنديس و محل تدفين شهدا در تمامی دانشگاه ها» خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حميدرضا شاه محمدی مديرکل شاهد و ايثارگران وزارت علوم علت گفته که با ايجاد فضای يادمان يا پرديس شهدا مکانی نيز برای تدفين و ساخت تنديس هايی از شهدا در همه دانشگاه ها در نظر گرفته می شود.


دو سال پيش از اين، تدفين جان باختگان گمنام جنگ در برخی از دانشگاه های کشور و از جمله دانشگاه شريف با مخالفت دانشجويان مواجه و درگيری هايی را ايجاد کرده بود.


اعتراض مدنی یک کارگردان تئاتر


روزنامه اعتماد، عنوان اصلی خود را به اعتراض مدنی يک کارگردان تئاتر و بازيگرانش در محوطه تئاتر شهر تهران اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، در يک اقدام اعتراضی، محمد رحمانيان به همراه احمد آقالو،علی عمرانی، مهتاب نصيرپور، سيما تيرانداز،افشين هاشمی، اشکان خطيبی و ترانه عليدوستی در محوطه باز تئاتر شهر بخش های کوتاهی از نمايش مانيفست چو را اجرا کردند.


اعتماد نوشته که اين نمايش پس از آنکه اجازه اجرا در جشنواره تئاتر را نيافت،قرار بود در موسسه کارنامه به شکل خصوصی برای خبرنگاران به اجرا در آيد،اما تحت فشار وزارت ارشاد اسلامی اجرای خصوصی آن نيز لغو شده و اين موسسه از سوی مقامات دولتی به پلمپ شدن تهديد شده است.


« بنزين آزاد؛ ليتری چند؟»


روزنامه تهران امروز در گزارشی با عنوان« بنزين آزاد؛ ليتری چند؟» نگاهی دوباره به پديده عرضه بنزين انداخته و نوشته« جايگاه داران به تماشای ترافيک، رانندگان به گازسوز کردن اجباری و ناگهانی اتومبيلهای خود و مردم به بالا رفتن کرايه ها و ايستادن در صف های بلند انتظار عادت کرده اند.


اين روزنامه در عين حال نوشته کودکان قد و نيم قد سر جهار راه ها اکنون جای خود را به مردان جوانی داده اند که جلوی حرکت اتومبيل ها را نرسيده به پمپ بنزين می گيرند تا بنزين آزاد را به آن ها بفروشند.


تهران امروز نوشته «اين فروشندگان سمج و يک دنده ای که دستهايشان به جای نرگس و ياس بوی بنزين می دهد و در صندوق عقب اتومبيل های خود دبه های بنزين را ليتری ۳۰۰ تا ۵۵۰ تومان به فروش می گذارند.»


XS
SM
MD
LG