لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۸

فقر و تلفن همراه در آمریکا


۱۴ درصد از خانواده های آمريکايی فقط تلفن همراه داشته اند و از تلفن ثابت در خانه استفاده نکرده اند.
۱۴ درصد از خانواده های آمريکايی فقط تلفن همراه داشته اند و از تلفن ثابت در خانه استفاده نکرده اند.

گزارش دولت ايالات متحده، که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که دستکم از هر هشت خانواده آمريکايی يک خانواده دارای تلفن همراه است، بدون آن که تلفن ثابت داشته باشد.


اين گزارش نشان می دهد که خانواده های آمريکايی بيش از بيش از تلفن همراه استفاده می کنند و تلفن ثابت نقش گذشته خود را برای برقراری ارتباطات از دست داده است.


به گزارش آسويشتدپرس، گزارش دولت آمريکا در مورد استفاده تلفن در آمريکا دو بار در سال با عنوان «بررسی سلامت ملی» منتشر می شود و براساس پاسخ های مردم به تعدادی سوال نوشته می شود.


اين بار از ۱۵هزار و ۹۹۶ نفر در مورد چگونگی استفاده از تلفن مصاحبه شده است.


برخی از متخصصين در مورد اين گزارش ابراز شک و ترديد کرده اند. استفن بلومبرگ، دانشمند با سابقه ای که در « مرکز کنترل و پيشگيری بيماری ها» کار می کند، در رابطه با اين گزارش به آسوشيتدپرس گفته است: «ما نمی دانيم تا چه حد اين گزارش واقعيات را منعکس و تغيير سوالات در پرسشنامه تا چه حد در نوشتن اين گزارش موثر بوده است.»


اين گزارش نشان می دهد که در نيمه اول سال جاری میلادی، ۱۴ درصد از خانواده های آمريکايی فقط تلفن همراه داشته اند و از تلفن ثابت در خانه استفاده نکرده اند.


اين گزارش بار ديگر نشان می دهد که مردان جوان و فقير آمريکای لاتين تبار، بيشتر از همه تمايل دارند که فقط از تلفن همراه استفاده کنند.


در واقع در نيمه دوم سال ۲۰۰۷ حدود ۱۸ درصد از افراد آمريکای لاتين تبار، ۱۴ درصد از سياهپوستان و ۱۱ درصد از سفيد پپوستان فقط از تلفن همراه استفاده کرده اند.


طبق این گزارش، در تمامی ايالت متحده ۵۹ درصد از خانواده ها هم تلفن همراه دارند و هم تلفن ثابت. ۲۴ درصد خانواده ها نيز فقط تلفن ثابت دارند.


XS
SM
MD
LG