لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۴

مهدی معتمدی مهر آزاد شد


مهدی معتمدی‌مهر
مهدی معتمدی‌مهر
مهدی معتمدی‌مهر، عضو دفتر سياسی و مسئول آموزش نهضت آزادی ايران و همچنین و همچنين عضو کميته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه، پس از تبديل قرار بازداشت، آزاد شد.

روابط عمومی نهضت آزادی ايران با انتشار بيانيه ای ضمن تائيد اين خبر، اعلام کرد که ابراهيم يزدی، دبير کل نهضت آزادی و وزير خارجه سابق ايران با آقای معتمدی مهر در منزل وی ديدار کرده است.

بیشتر بخوانید:

عماد بهاور آزاد شد

معتمدی‌مهر متهم که حدود یک ماه و نیم پیش در کرج دستگیر شده بود، متهم به اختلاس مالی شد.

ابراهیم یزدی، دبیركل نهضت آزادی ایران، چنین اتهامی را رد كرد.

به نوشته نهضت آزادی، آقای يزدی اعلام کرد که اين فشارها اولين باری نيست که بر نهضت وارد می شود و به نظر نمی رسد آخرين آنها نيز باشد.

محمد علی دادخواه، وکیل آقای معتمدی مهر نیز پیشتر در گفت و گویی با رادیو فردا گفته بود: اعلام این اتهام بر خلاف قانون اساسی، برخلاف قانون عادی و بر خلاف نظام بین‌المللی است. نباید از یاد برد که متهم، یک وکیل دادگستری است و اصولاً وکیل دادگستری دارای مصونیت است. بر مبنای معاهده بروکسل، وکیل باید از تأمینات شغلی و اجتماعی برخوردار باشد و برابر قوانین داخلی کشور هم یک وکیل دارای مصونیت‌های ویژه‌ای است.

وی افزود :«فراتر از همه اینها، هیچکس نباید مبادرت به اعلام نظر در خصوص پرونده یک وکیل دادگستری بکند که اکنون در زندان به سر می‌برد، بلکه باید قبلاً این اتهام احراز شده باشد؛ امری که متأسفانه به آن توجه نکرده‌اند.»

عماد بهار ، یکی دیگر از اعضای نهضت آزادی نیز ، روز یکشنبه، دهم خرداد ماه، با قید قرار کفالت از زندان اوین آزاد شد. وی در ششم خرداد سال جاری به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت و به مدت ۹۶ ساعت روانه زندان اوین شده بود.
XS
SM
MD
LG