لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۰۰

پورمحمدی: احمد شهید شخصی فاسد و یک عمله سیاسی است


مصطفی پورمحمدی
مصطفی پورمحمدی
مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، روز پنجشنبه، احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران، را فردی «فاسد» خواند و گفت:«احمد شهيد اصلا يک حقوقدان نيست و به صورت يک عمله سياسی وارد عرصه شده و از همان ابتدا عليه ملت ايران موضع گرفته است.»

به گزارش فارس، وزیر دادگستری افزود: «ما در اصل با وجود گزارشگر مخالفیم چون ما از نظر حقوق بشر جایگاه ویژه‌ای در جهان داریم.»

احمد شهید در آخرین گزارش خود از ادامه نقض حقوق بشر در ایران خبر داده بود.

وی در این مورد به رادیو فردا گفته بود: «گزارش من شامل اطلاعاتی است درباره مسائل حقوق بشری در ایران. یعنی تمام مواردی که باعث نگرانی است و آقای روحانی وعده اصلاح آنها را داده. مانند آزادی بیان و رفع تبعیض جنسیتی. با توجه به این که آقای روحانی در کمپین انتخاباتی‌اش درباره منشور حقوق مدنی صحبت کرده بود امیدوارم که این صحبت‌ها زمینه‌ای باشد برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران. این گزارش در ماه اکتبر تهیه شده و هدف اصلی من این بود که ببینم چه پیشرفت‌هایی در زمینه حقوق بشر در ایران رخ داده است.»

وزیر دادگستری ایران که در مراسمی که با موضوع حقوق بشر در ايران و جهان در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی سخن می گفت، افزود: «مشکل اصلی غرب با ما بحث حقوق بشر است و موضوعات هسته‌ای و تروريسم در جايگاه‌های بعدی قرار دارند.»
ایران پیشتر گزارش احمد شهید را مغرضانه و بی‌اعتبار توصیف کرده و علت تصویب قطعنامه‌هایی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را اختلاف غرب با جهان اسلام می‌داند.
احمد شهید می گوید «ایران می‌خواهد برخی از موارد را برخلاف قوانین بین‌المللی اجرا کند و می‌گوید که این موارد بر اساس فرهنگ و قوانین اسلام است. این کاملاً اشتباه است. چرا که اسلام به حقوق بشر احترام می‌گذارد و با انسان‌ها دوستانه برخورد می‌کند.»

سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر بارها جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر محکوم کرده اند.
XS
SM
MD
LG