لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۶

شب اول کشتی قهرمانی فرنگی آسيا؛ ايران يک طلا و يک برنز گرفت


ایران در تایلند به سه مدال دست یافت. عکس تزئینی است.
ایران در تایلند به سه مدال دست یافت. عکس تزئینی است.
در پايان شب نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسيا، ايران در چهار وزن اول، با يک طلا و يک برنز در رده سوم ايستاد. اين مسابقه ها يکشنبه شب به پايان می رسد.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسيا از روز شنبه دوازدهم ارديبهشت در پاتايای تايلند آغاز شد و يکشنبه شب به پايان می رسد.

مدال طلای ايران رقا بت های شب اول در وزن ۷۴ کيلوگرم توسط فرشاد عليزاده بدست آمد و سعيد عبدولی در وزن ۶۶ کيلوگرم مدال برنز مشترک گرفت. دو کشتی گير ديگر ايران در روز نخست رقابت ها محمد فقيری در ۵۵ کيلوگرم و حميد باوفا ۶۰ کيلوگرم بودند که به مقام پنجم اشتراکی رسيدند.

فرشاد عليزاده در مسابقه پايانی هی بوک کانگ از کره جنوبی را شکست داد. عليزاده در وقت اول يک بر صفر از کانگ عقب بود، اما در وقت های دوم و سوم به ترتيب دو بر صفر و يک بر صفر بر کشتی گير کره ای برتری يافت و حريف را به مدال نقره راضی کرد.

بعد از اين دو، سوکاسا سوروماکی از ژاپن و رومن مليوشين از قزاقستان به طور مشترک سوم شدند و مدال برنز گرفتند.

عليزاده در دور اول چن چانگ از چين تايپه را شکست داد. در دور دوم رومن مليوشين از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور سوم بر موتايف از قرقيزستان پيروز شد.

سعيد عبدولی در ۶۰ کيلوگرم مدال برنز مشترک را با چوم کيل کوم از کره شمالی بدست آورد. در اين وزن دارخان باياخموتوف از قزاقستان اول شد و طلا گرفت. مدال نقره از آن هيوک اوم از کره جنوبی شد.

عبدولی در دور نخست از آن هيوک اوم کره ای شکست خورد، ولی با رسيدن کشتی گير فرنگی کره جنوبی به مسابقه پايانی، او فرصت يافت تا گرفتن مدال برنز مشترک پيش برود. او در اين راه بر گارباندار از هند و تسوموتو فوجی موری از ژاپن پيروز شد.

در ۵۵ کيلوگرم کوهی هاسيگاوا از ژاپن با مدال طلا، جوگيندر سينگ از هند با مدال نقره و مو ون کيم از کره شمالی وآسخات کوديابيرگنوف از فزاقستان به طور مشترک با مدال برنز به ترتيب اول تا سوم شدند. محمد فقيری با شکست از آسخات کوديابيرگنوف از قزاقستان از رسيدن به مدال برنز هم باز ماند و به رده پنجم مشترک قناعت کرد.

در ۶۰ کيلوگرم فيو وان از چين اول شد و آلمات کبيسبايف از قزاقستان مدال نقره گرفت. هو کيونگ جونگ از کره جنوبی و رويوتا ساتو از ژاپن به طور مشترک سوم شدند.

حميد باوفا با شکست از هو کيونگ جانگ کره ای پنجم مشترک شد.

در پايان شب نخست رقابتها قزاقستان با ۳۵ امتياز اول است و تيم های ژاپن، ايران، کره جنوبی و چين به ترتيب با ۳۲ امتياز، ۳۰ امتياز، ۲۷ امتياز و ۲۱ امتياز دوم تا پنجم هستند.

پس از پايان پيکارهای کشتی فرنگی رقابت های قهرمانی آسيا، رقابت های کشتی آزاد در پاتايا آغاز می شود.
XS
SM
MD
LG