لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۷

بسکتبال ايران قهرمان رقابت های ايتاليا شد


ايران پس از ۵۰ سال به رقابت های بسکتبال المپيک ۲۰۰۸ پکن راه يافته است. (عکس: AFP)
ايران پس از ۵۰ سال به رقابت های بسکتبال المپيک ۲۰۰۸ پکن راه يافته است. (عکس: AFP)

تيم ملی بسکتبال ايران در پايان پيکارهای چهار تيمی ايتاليا با پيروزی ۸۶ بر ۷۹ بر نماينده کشور ميزبان به مقام اول رسيد.


ايران پس از ۵۰ سال به رقابت های بسکتبال المپيک ۲۰۰۸ پکن راه يافته است. حضور در اين «تورنمنت» در راه آماده سازی اين تيم برای بازی با برگزيدگان حاضر در چين بود.


ايران در گروه «الف» بازی های پکن با تيم های ملی بسکتبال آرژانتين، استراليا، ليتوانی، روسيه و يک تيم ديگر پيکار خواهد کرد. ماه آينده ميلادی (ژوييه) در رقابت های انتخابی المپيک در آتن حريف ديگر ايران در المپيک مشخص خواهد شد.


در رقابت های چهار تيمی ايتاليا تيم های الجزاير و ملی «ب» کرواسی هم حضور داشتند، که از ملی پوشان بسکتبال ايران شکست خوردند. ايران پيش از اين مسابقه نيز دو بازی دوستانه در برابر ايتاليا انجام داد، که در هر دو شکست خورد.


ايتاليا برنده مدال نقره المپيک ۲۰۰۴ است که به رقابت های اين دوره المپيک راه نيافته است.


هنگامی که ايران در مسابقه نخست دوستانه خود در آلبا آدرياتيکا با نتيجه ۷۷ بر ۵۶ مغلوب ايتاليا شد، سايت فدراسيون بين المللی بسکتبال نوشت: ايران متوجه شد که در بازی های پکن چه حريفان دشواری را پيش روی دارد.


اين سايت از بازی دوم دوستانه ايران در شهر کامپلی ستايش کرد و پس از شکست در بازی نخست، آنان را به «شيران زخمی» تشبيه نمود.


تيم ایتالیایی در بيشتر وقت مسابقه بر حريف برتری داشت و با بروز خستگی در اواخر مسابقه، سرانجام به شکست ۸۴ بر ۶۷ تن داد. نيمه نخست ۴۶ بر ۴۱ به سود ايران پايان يافت. در اين بازی دوستانه صمد نيکخواه بهرامی با ۱۹ امتياز پرثمر ترين بازيکن تيم ملی ايران بود .


ايتاليا که از قدرت های بسکتبال اروپا و جهان محسوب می شود، با تيمی جوان در اين رقابت ها حضور يافت و با پيروزی بر کرواسی و الجزاير به مقام دوم رسيد. کرواسی در شب آخر (يکشنبه ۱۱ خرداد) با پيروزی ۱۲۰ بر ۶۹ بر الجزاير، سوم شد.


ايران شب پيش از پيروزی بر ايتاليا با نتيجه ۸۰ بر ۷۸ بر تيم ملی الجزاير و در نخستين شب ۷۶ بر ۶۶ بر تيم ملی ب کرواسی پيروز شده بود.


تيم ملی بسکتبال ايران روز يکشنبه ۱۲ خرداد عازم صربستان شد تا در ادامه اردوی اروپايی اش، چهار مسابقه دوستانه هم با تيم های صرب انجام دهد.


XS
SM
MD
LG