لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۵

تغییرات تازه در برنامه های رادیو فردا



اگر قرار بود شنوندگان رادیو فردا تلگرافی را دریافت کنند که در آن بخشی از آنچه این روزها در پشت صحنه رادیو فردا می گذرد توضیح داده شده باشد، متن آن در کوتاهترین شکل، نزدیک به جملات زیر می بود:


«کسب آمادگی برای تغییرات -- ساختن آگهی های ساعات تازه پخش -- مجله های تازه بامدادی، نیمروزی و افزایش مدت مجله نیمه شب -- انتخاب موسیقی های جدید برای پخش»


زمان آغاز تغییرات، دوشنبه ۱۷ تير


از روز دوشنبه ۱۷ تير، با افزودن دو مجله جدید بامدادی و نیمروزی و یک ساعته شدن مجله نیمه شب، جدول پخش برنامه های بخش خبری راديو فردا جا به جا خواهد شد. همزمان مرحله اول تغییرات در بخش موسیقی رادیو فردا نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.


مبنای بسیاری از این تغییرات، تازه ترین نظر سنجی های علمی آماری و خواست شمار قابل توجهی از شنوندگان رادیو فرداست که با تلفن، پست الکترونیک و پیامک با ما تماس گرفته اند.


نگاهی گذرا به انبوه پیشنهادهای مخاطبان رادیو فردا در سال گذشته نشان می دهد که شنوندگان رادیو فردا می خواهند بر بخش های خبری، گزارش ها و گفت و گوها بیافزاییم و با عبور از مرز رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روز به عمق مسائل، ریشه های مشکلات و بررسی راه های بهبود وضعیت جامعه ایران بپردازیم. جدول جدید برنامه های رادیو فردا پاسخگوی این گونه نیازهای مخاطبان است.


مجله جدید بامدادی رادیو فردا


از روز سه شنبه ۱۸ تير، علاوه بر مجله نيم ساعته بامدادی ساعت ۷، در ساعت ۸ بامداد نيز، مجله نيم ساعته بامدادی ديگری را از رادیو فردا خواهيم شنيد.


مجله بامدادی دوم رادیو فردا نیز شامل تازه ترین خبرها، چشم انداز رویدادهای روز، بررسی، گزارش و گفت و گو درباره مهمترین خبرها، گفتار اقتصادی، مرور بر روزنامه های صبح ایران و خبرهای ورزشی است.


آغاز مجله شامگاهی رادیو فردا از دوشنبه ۱۷ تير در ساعت ۱۹


تغيير مهم ديگر در جدول پخش راديو فردا اين است که از روز دوشنبه ۱۷ تير، مجله يک ساعته شامگاهی راديو فردا به جای ساعت ۱۸/۳۰ ، ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.


نیمه اول این مجله علاوه بر خبرهای ایران وجهان شامل گزارش و بررسی مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی روز در گفتگو با کارشناسان است.


هشت «برنامه هفتگی» ثابت با دوبار باز پخش


بخش دوم این مجله با خبرهای ایران وجهان آغاز می شود و هر روز با یکی از «برنامه های هفتگی» به طول ۲۷ دقیقه ادامه می یابد. این برنامه ها عبارتند از:


شنبه: «ديدگاه ها» (میزگرد هفتگی کارشناسان مسائل ایران)


یکشنبه: «صدای دیگر» (هفته نامه جدید ویژه مسائل زنان)


دوشنبه: «گفت و گوی ويژه» (با چهره ای شاخص یا درباره موضوعی متفاوت) و «گزارش ویژه هفته» (برای بررسی ژرفتر مسائل در زمینه های گوناگون)


سه شنبه: «صدای شما، صدای فردا» (شامل پیامهای مخاطبان و مناظره شنوندگان)


چهارشنبه: «مجله اقتصادی» (با نگاهی به خبرهای اقتصادی، بورس و گفت و گو با کارشناسان درباره مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته)


پنج شنبه: «نگاه تازه» (برنامه ای شاد اما جدی ویژه بررسی مسائل جامعه جوان ایران شامل گفت و گوهای بی تکلف در باره اجتماع، فرهنگ، ورزش، سیاست)


جمعه: «جنگ فرهنگی» (ویژه مرور بر خبرهای ادبی و هنری و بررسی مسائل مهم فرهنگی، معرفی کتاب و موسیقی)


هر یک از این برنامه ها چند ساعت بعد در بخش دوم مجله نیمه شب بعد از خبرهای ساعت ۰۰/۳۰ برای بار اول تکرار خواهد شد. باز پخش دوم این برنامه ها را می توانید در مجله نیمروزی رادیو فردا در ساعت ۱۳ بشنوید.


به این ترتیب «مجله دموکراسی» که از نخستین سال آغاز کار رادیو فردا شنونده آن بوده اید، و در این مدت در اشکال مختلف میزگرد، گزارش و یا مجموعه ای از گزارش و گفت وگو، نظر میهمانان کارشناس و دانشگاهی مقیم داخل و خارج از ایران را درباره وجوه گوناگون مشارکت شهروندان در امور جامعه، حقوق مدنی و حقوق بشر بازتاب می داد، پایان می یابد.


اما بحث درباره این مفاهیم و ارزش ها در هشت برنامه هفتگی دیگر، رشته برنامه های ویژه به مناسبت بررسی رویدادهای تاریخی، و البته در گزارش ها و گفت و گوهای ویژه بررسی خبرهای روز، ادامه می یابد.


مجله جدید نیمروزی در ساعت ۱۳


از روز سه شنبه ۱۸ تیر، همچنین پس از خبرهای ساعت ۱۳، در روزهای مختلف هفته، بازپخش «برنامه های هفتگی» راديو فردا را که روز قبل پخش شده، خواهيد شنید.


یک دست شدن محتوای مجله شامگاهی ساعت ۲۱


از روز سه شنبه ۱۸ تیر، مجله شبانگاهی رادیو فردا که در ساعت ۲۱ پخش می شود نیز یکدست می شود. یعنی به جای اینکه در این ساعت در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه «برنامه های هفتگی» و در بقیه روزهای هفته مجله ای خبری مانند مجله بامدادی بشنوید، هر هفت روز هفته شنونده مجله ای خبری خواهید بود. بنابر این، از این پس برنامه های هفتگی دیدگاه ها، نگاه تازه و دموکراسی را در این ساعت در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه نخواهید شنید.


(علاوه بر اینکه همان طور که در بالا اشاره شد، برنامه هفتگی دموکراسی پس از بیش از پنج سال روز یکشنبه ۱۶ تیر به پایان می رسد.)


یک ساعته شدن مجله نیمه شب


و بالاخره از دوشنبه ۱۷ تير بر طول مدت مجله نيمه شب راديو فردا نيم ساعت افزوده خواهد شد. به اين ترتيب، از روز دوشنبه ۱۷ تيرماه، مجله نيمه شب راديو فردا، ساعت ۲۴:۰۰ آعاز خواهد شد و تا ساعت ۱ بامداد ادامه خواهد يافت.


بخش اول این مجله هم مانند مجله شامگاهی ویژه خبرهای ایران وجهان و بررسی مسائل روز است و در بخش دوم آن «برنامه هفتگی» که چند ساعت پیش از آن در مجله شامگاهی روز قبل پخش شده، بار دیگر تکرار می شود.


و دست آخر متنوع تر شدن موسیقی رادیو فردا


برای رادیویی که بیش از شصت درصد زمان آن ویژه پخش موسیقی است، البته نوع و تنوع موسیقی که از آن پخش می شود، اهمیتی اساسی دارد.


تماس های شنوندگان با ما و نظرسنجی های اولیه نشان می دهد که شنوندگان رادیو فردا علاوه بر موسیقی روز و پاپ ایرانی تولید شده در ایران و در خارج از ایران و موسیقی غربی و خارجی، می خواهند:


ترانه ها کمتر تکرار شوند


آرشیو ترانه ها کامل تر شود


بر گونه های موسیقی افزوده شود


رادیو فردا ضمن در نظر گرفتن این پیشنهادها و اصل افزودن بر تنوع، تصمیم دارد علاوه بر موسیقی پاپ روز، بر شمار خوانندگان و آلبوم هایی که در بخش موسیقی به کار گرفته می شوند بیفزاید و برای موسیقی محلی ایران حسابی تازه باز کند.


بدیهی است مانند هر رادیوی حرفه ای، یاری دهنده ما در هر گونه تغییر آتی نظر سنجی های علمی و نمونه برداری آماری خواهند بود که معیاری برای تشخیص تمایل شنوندگان بالفعل و بالقوه رادیو فردا به دست می دهند.


رادیو فردا همچنان در انتظار ارزیابی شنوندگان


با گسترش زمینه ایجاد ارتباط مستقیم و دوجانبه میان رسانه و مخاطب در جهان امروز، این امکان بیش از پیش فراهم شده که رسانه ها از نظر مخاطبان خود آگاه شوند.


رادیو فردا از شنونگان خود می خواهد بر میزان رو به رشد تماس های خود با این رسانه بیفزایند و نظر خود را درباره تغییرات در جدول پخش برنامه ها، بخش های خبری روز، برنامه های هفتگی و ویژه و موسیقی و سایت رادیو فردا با ما در میان بگذارند.


نشانی ای میل ما: info@radiofarda.com


شماره تلفن پیامگیر رادیو فردا: ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۳


شماره پیامک گیر رادیو فردا: ۰۰۴۲۰۶۰۳۸۷۴۱۵۰


XS
SM
MD
LG