لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۳

نهمين قهرمانی آسيا برای تيم ملی فوتسال ايران


ملی پوشان ايران برای نهمين بار در ده دوره رقابت های قهرمانی فوتسال آسيا به جام قهرمانی رسيدند.
ملی پوشان ايران برای نهمين بار در ده دوره رقابت های قهرمانی فوتسال آسيا به جام قهرمانی رسيدند.

وحيد شمسايی دو گل زد تا برای بازی خداحافظی کاپيتان محمد رضا حيدريان، تيم ملی فوتسال ايران چهار بر صفر تيم ملی تايلند را شکست دهد و قهرمان آسيا شود.


به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، در تالار ورزشگاه نيميبوتر بانکوک در تايلند، ملی پوشان ايران برای نهمين بار در ده دوره رقابت های قهرمانی فوتسال آسيا به جام قهرمانی رسيدند.


در طول تاريخ پيدايش اين جام از سال ۱۹۹۹، تنها در سال ۲۰۰۶ ژاپن قهرمان شد که سال پيش در مسابقه پايانی در ناکازاکی ژاپن بود. ژاپن اين بار هم در مسابقه نيمه پايانی در تايلند، يک بر صفر مغلوب تيم ملی فوتسال ايران شد.


در مسابقه پايانی، مجيد لطيفی و حيدريان گل های ديگر تيم ايران را به ميزبان زدند. در طول اين مسابقه ايران در تمام لحظه های مسابقه بر حريف برتری داشت.


ايران وقتی نخستين بخت گلزنی را بدست آورد که جواد اصغری مقدم، يکه و تنها در آستانه دروازه تايلند ظاهر شد، که پاهای سومکيد چوئنتا، دروازه بان تيم ميزبان مانع ورود توپ به دروازه بود.


سپس پانوکورن سايسورن با دريافت يک توپ ارسالی، در يک قدمی زدن گل برتری قرار گرفت که توپ را به بيرون زد و در پی آن لطيفی يک توپ از ضربه کرنر را دريافت و با شليکی زمينی آن را وارد دروازه تايلند کرد.


چند ثانيه بعد تايلند فرصت مناسبی داشت تا بازی را يک بر يک کند، اما ايکاپونگ سوراتساوانگ توپ را با ضربه ای محکم از کنار دروازه گذراند. ديری نپاييد که شليک محکم علی اصغر هاشم زاده را سومکيت در دو مرحله متوقف کرد.


اما ايران با نمايش عالی شمسايی گل دوم خود را به اين شکل زد که از جناج چپ پا به توپ گريخت با يک ضربه زمينی آن را در گوشه پايين دروازه جای داد.


شمسايی گل سوم ايران را هنگامی به ثمر رساند که درست دو دقيقه به پايان نيمه اول باقی مانده بود. او به شکل جالبی يک مدافع تايلند را فريب داد تا در مقابلش فضايی برای نفوذ و ضربه ای از بين پاهای سومکيد فراهم شود.


در طول تاريخ پيدايش اين جام از سال ۱۹۹۹، تنها در سال ۲۰۰۶ ژاپن قهرمان شد که سال پيش در مسابقه پايانی در ناکازاکی ژاپن بود. ژاپن اين بار هم در مسابقه نيمه پايانی در تايلند، يک بر صفر مغلوب تيم ملی فوتسال ايران شد.

ضربه آنوچا مونجارن را محمد کشاورز هنگامی از روی خط گل ايران بازگرداند، که به نظر می آمد تايلند با سرعت دادن به بازی اش قصد بازگشت به بازی را دارد. در اين هنگام ايکاپونک با حرکتی که کرد فرياد شادی تماشاگران هواخواه تيم ميزبان را به آسمان برد.


او پس از دفع يک حمله از سوی يارانش توسط تيم مدافع عنوان قهرمانی، در شرايطی که سومکيد مغلوب شده بود، به جای اوتوپ مقدم را از روی خط گل بازگرداند.


در نيمه دوم جانتا پانوآ، کاپيتان تيم تايلند به دليل خطای عمد روی مجيد لطيفی از زمين اخراج شد.


مصطفی نظری از نزديک ديرک نزديک به خود، توپ پراسرت اين نويی را بازگردان و در پی آن حيدريان آخرين گل بازی را پس از کار عالی شمسايی وارد دروازه بی محافظ تايلند کرد تا وداعی بياد ماندنی با تيم ملی فوتسال داشته باشد. اين پايان کار قهرمانی تيمی بود که بی ترديد بهترين تيم فوتسال در آسيا نشان داد.


تيم ملی ايران در رقابت های بهمن ماه گذشته در کوآلالامپور مالزی سه بر دو مغلوب تايلند شده بود.


در پايان رقابت های آسيايی فوتسال تايلند، وحيد شمسايی به عنوان باارزشترين بازيکن و با ۱۳ گل زده به عنوان بهترين گلزن اين رقابتها دست يافت.


در مسابقه رده بندی ژاپن با پيروزی پنج بر سه بر چين عنوان سوم را از آن خود کرد. چهار تيم ايران، تايلند، ژاپن و چين به جام جهانی فوتسال راه يافتند.


اين رقابت ها با حضور ۲۰ تيم در مهر ماه آينده در ريو دو ژانيروی برزيل انجام خواهد شد.


XS
SM
MD
LG