لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۷

احمد منتظری، ۲۴ ساعت پس از بازداشت، برای هشت روز به مرخصی آمد


احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری
احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری

احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، که روز چهارشنبه برای گذراندن شش سال حبس خود در دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده بود، روز پنجشنبه برای هشت روز به مرخصی آمد.

کانال تلگرامی دفتر آیت‌الله منتظری پنجشنبه شب، پنجم اسفند، در خبری اعلام کرد که وی از زمان بازداشت خود در «سلول انفرادی» بوده است «تا اینکه ساعت ۲۲ شامگاه پنجشنبه گویا یک‌باره رویه تغییر کرده و به وی هشت روز مرخصی داده شده است».

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با رادیو فردا این خبر را تایید کرده است.

بر اساس اطلاعیه‌ای که بیت آیت‌الله منتظری منتشر کردند، احمد منتظری که بدون دریافت احضاریه رسمی روز چهارشنبه به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شده بود، پس از ساعتی از بازداشت خود خبر داد.

او در پی انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های سال ۶۷ در آذرماه گذشته، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق انتشار فایل صوتی محرمانه» و «تبلیغ علیه نظام» جمعا به ۲۱ سال زندان محکوم شده بود.

با این حال، دادگاه ویژه روحانیت گفته بود که به دلیل «ارزش و حرمت خون برادر شهيد» احمد منتظری، یعنی محمد منتظری، و با توجه به «سن و سال و وضعيت خاص وى و فقد سابقه محكوميت كيفرى، با احصای ميانگين حداقل و حداكثر مجازات‌ها در مقام اجراء» فقط شش سال از این حکم اجرا می‌شود.

XS
SM
MD
LG