لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

احمدی نژاد: ايران حمله آمريکا را تلافی می کند


محمود احمدی نژاد در جریان کنفرانس خبری
محمود احمدی نژاد در جریان کنفرانس خبری

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران روز دوشنبه در امارات متحده عربی اعلام کرد که ايران هر گونه حمله نظامی آمريکا را به شدت تلافی خواهد کرد.


آقای احمدی نژاد که در دومين روز از سفر خود به امارات در يک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت اظهار داشت که «آنها (آمريکايی ها) می دانند که اگر مرتکب چنين اشتباهی شوند مقابله به مثل مردم ايران شديد خواهد بود و از اين کار خود پشيمان خواهند شد.»


اين اظهارات آقای احمدی نژاد در پاسخ به گفته های روز جمعه ديک چينی، معاون رييس جمهوری آمريکا صورت گرفت که از عرشه يکی از ناوهای هواپيمابر اعلام کرده بود که ايالات متحده آمريکا و متحدانش نخواهند گذاشت ايران به بمب هسته ای دست يابد.


به گفته آقای احمدی نژاد « دوره ای که يک کشور می توانست برای حمله به کشوری ديگر هزاران مايل دورتر بيايد گذشته است.»


وی گفت که « آنها نمی توانند به ايران حمله کنند. مردم ايران قادر به مقابله به مثل هستند و می توانند به خوبی از خود دفاع کنند.»


رييس جمهوری ايران در عين حال درباره پيام ديک چنی گفت که « اين پيام حاوی چيز جديدی نبوده است.»


جنگ لفظی ميان ايران و آمريکا در حالی اوج می گيرد که روز يکشنبه اعلام شد که قرار است سفرای دو کشور برای بحث پيرامون امنيت عراق و مسائل پيرامون آن به مذاکره بنشينند.


آقای احمدی نژاد همچنين افزود که ايران برای بهبود بخشيدن به وضع مردم عراق و امنيت اين کشور با نمايندگان آمريکا در بغداد ديدار کند گرچه هنوز تاريخی برای آن تعيين نشده است.


وی افزود: آمريکا برای حل مشکل امنيتی عراق«خواستار مذاکره با ايران» شد و ما برای حمايت از مردم عراق اعلام کرديم که آماده اين مذاکرات هستيم.


از سوی دیگر خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از محمود احمدی نژاد نقل قول کرده که ایران آماده برقراری رابطه با مصر است.


رییس جمهوری ایران در پاسخ به سوال روزنامه مصری الاهرام درباره عادی سازی روابط ایران و مصر گفته است که « ما به شکل قاطع در پی تجدید رابطه با مصر هستیم و اگر دولت مصر اعلام آمادگی کند تا پایان وقت اداری همین امروز سفارت ایران را در قاهره بر پا می کنیم.»




سخنرانی در جمع ايرانيان مقيم دوبی

در همين حال، گزارش خبرنگار راديو فردا از دوبی حاکيست که روز يکشنبه رييس جمهوری ايران با سفر به اين شهر با تعدادی از ايرانيان مقيم امارات ديدار کرد .


وی در جمع نزديک به دو هزار نفر از ايرانی که در زمين چمن باشگاه ايرانيان مقيم دوبی گرد آمده بودند در سخنانی گفت که نه تنها ايران بلکه ساير کشورهای منطقه خليج فارس حق دارند تا به انرژی پاک هسته ای دست يابند.


بر اساس اين گزارش، افراد حاضر در اين تجمع پيش از سخنان محمود احمدی نژاد شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» و « مرگ بر آمريکا» سر دادند.


وی در ادامه سخنان خود گفت که «کشورهای منطقه خليج فارس صدها سال است که در غم وشادی يکديگر سهيم هستند و دشمنان ما نمی توانند با سخنان بيهوده خود در روابط ما ايجاد اختلال کنند.»


XS
SM
MD
LG