لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

یک اردوگاه ارتش عراق در استان انبار به دست نیروهای داعش افتاد


مقام‌های عراقی روز دوشنبه ۲۱ مهر اعلام کردند که یک اردوگاه آموزشی نظامی در استان الانبار به دست گروه «حکومت اسلامی» افتاده و همزمان گزارش‌ها حاکی است که انفجار سه بمب در بغداد دستکم ۳۰ کشته بر جای گذاشته است.

یک مقام امنیتی عراق به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که این اردوگاه، محل آموزش نیروهای عراقی بود که بعد از درگیری با نیروهای گروه حکومت اسلامی از آن عقب نشینی کردند.

اردوگاه یاد شده نزدیک شهر «هیت» در استان انبار است که خود شهر دهم مهر ماه به دست نیروهای داعش افتاده بود. چندین شاهد عینی در گفت‌وگو با این خبرگزاری، تصرف این اردوگاه توسط داعش را تایید کرده‌اند.

در همین حال، مقام‌های پلیس بغداد گفته‌اند سه حمله انتحاری در مناطق نزدیک به پایتخت عراق منجر به کشته شدن ۳۰ نفر در روز دوشنبه شد.

انفجار خودرویی که به یک ایست بازرسی در منطقه شیعه نشین حبیبیه در مجاورت بغداد هدایت شده بود، باعث کشته شدن ۱۶ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله عصر دوشنبه انجام شد و حداقل ۳۰ نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند. در انفجار دیگری که کنار یک بازار رخ داد، شش عراقی کشته شدند.

در یک انفجار انتحاری دیگر در غرب بغداد که توسط یک ماشین بمبگذاری شده انجام شد، هشت نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را به گردن نگرفته است.

در همین حال، وزیر امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که حملات هوایی برای شکست داعش کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ هاموندکه به عراق سفر کرده است، می‌گوید که برای مقابله با نیروهای داعش به «نیروهای سنگین زمینی ارتش عراق و شبه نظامیان سنی خود این کشور» نیاز است.

به گفته وی، نیروهای ائتلاف تنها می‌توانند نقش حمایتی از عملیات زمینی نیروهای عراقی ایفا کنند و مردم، دولت و نیروهای ارتشی عراق باید عملیات زمینی علیه داعش را رهبری کنند.

بریتانیا که از دو هفته قبل به ائتلاف نیروهای خارجی به رهبری آمریکا علیه داعش ملحق شده است، هنوز در عملیات‌های هوایی علیه مواضع این گروه در سوریه شرکت نکرده است.

اکنون وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید می‌داند که حملات هوایی به تنهایی منجر به شکست داعش نخواهد شد، این حملات باعث توقف پیشرفت نیروهای افراطی، تغییر تاکتیکهای آن‌ها، از بین بردن تجهیزات نظامی و اقتصادی آن‌ها، از جمله قطع درآمدهای نفتی گروه داعش شده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه مواضع داعش در شهر هیت را مورد حمله قرار داد. این حملات در نزدیکی شهرهای کرکوک و رمادی عراق نیز انجام شده است.

XS
SM
MD
LG