لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۳

استقلال با پیروزی مقابل السد قطر، راهی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد


تیم فوتبال استقلال ایران در تک بازی حذفی از لیگ قهرمانان آسیا، با پیروزی مقابل السد قطر به جمع ۱۶ تیم برتر غرب آسیا صعود کرد.

به این ترتیب پس از راهیابی مستقیم استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس به لیگ قهرمانان، آبی پوشان تهران چهارمین نماینده ایران در دور گروهی لیگ قهرمانان هستند.

در بازی استقلال و السد که با حضور حدود ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، استقلال در ضربات پنالتی به برتری رسید.

برای استقلال کاوه رضایی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و خسرو حیدری پنالتی‌های خود را گل کردند اما ضربه امید ابراهیمی هدر رفت.

السد هم دو پنالتی را از دست داد و فقط سه ضربه‌اش به تور رسید. این تیم که مانند استقلال دو بار به قهرمانی آسیا رسیده، وداعی زودهنگام با لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ داشت.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، رابسون جانواریو، لئاندرو پادوانی، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری (خسرو حیدری)، امید ابراهیمی، امید نورافکن، مجتبی حقدوست (فرشید اسماعیلی)، بهنام برزای (محسن کریمی)، علی قربانی و کاوه رضایی به میدان رفتند.

در ترکیب السد مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی ایران حضور داشت. ژاوی ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا نیز عضو باشگاه السد است.

ژاوی ضربه پنالتی‌اش را گل کرد اما همراه با سایر همبازیانش، در تهران از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهدی رحمتی کاپیتان استقلال با مهار ضربه پنالتی محمد کاسورلای باتجربه، نقش چشمگیری در صعود تیمش ایفا کرد تا استقلال با روحیه‌ای خوب به استقبال شهرآورد تهران برود که یکشنبه آینده برگزار خواهد شد.

علیرضا منصوریان در پایان مسابقه رحمتی را فراخواند تا به اتفاق یکدیگر، پرچم ایران را برای هواداران استقلال به اهتزاز دربیاورند. صحنه‌هایی که به معنای پایان اختلافات سرمربی و بازیکن بود.

استقلال در دور گروهی با الاهلی امارات، التعاون عربستان و لوکوموتیو تاشکند همگروه شده است.

پرسپولیس با الهلال عربستان و الریان قطر در یک گروه قرار گرفته و تیم چهارم این گروه نیز الوحده امارات است که مانند استقلال، در دیدار حذفی انتخاب شد.

استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر ایران با الجزیره امارات، لخویا قطر و الفاتح عربستان رویارو خواهد شد.

XS
SM
MD
LG