لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

ايران با شکست از بوسنی و هرزه‌گوين از رقابت‌های برزیل حذف شد


تيم ملی فوتبال ايران در سومين بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل با نتيجه سه بر يک از بوسنی و هرزه‌گوين شکست خورد و از راهيابی به جمع ۱۶ تيم مرحله دوم باز ماند.

گل‌های تيم بوسنی و هرزه‌گوين را ادين ژکو، ميرالم پيانيچ و آوديا ورسايوويچ به ثمر رساندند. گل تيم ايران را رضا قوچان نژاد وارد دروازه تيم حريف کرد.

در اين ديدار، ژکو از تيم ملی بوسنی به عنوان بهترين بازيکن زمين شناخته شد.

بوسنی و هرزه‌گوين تا پيش از اين بازی دو باخت را در برابر تيم‌های نيجريه و آرژانتين در کارنامه خود داشت و عملا از حضور در مرحله دوم باز مانده بود ولی ايران اين بخت را داشت تا با شکست اين تيم و همزمان برنده شدن آرژانتين در برابر نيجريه، برای نخستين بار خود را در مرحله بعد ببيند.

با این حال، تیم ایران عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداد و در حالی که نیاز به برد داشت در بسیاری از دقایق اسیر هجوم‌های بازیکنان تیم بوسنی شد.

تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی گذشته خود، در برابر نیجریه تن به تساوی داده بود و در وقت تلف شده، از آرژانتین شکست خورد.

ایران در این دور از بازی‌ها، با چهار گل خورده، یک گل زده و یک امتیاز در مقایسه با سایر تیم‌های آسیایی کارنامه بهتری از خود بر جای گذاشت.

بازی ديگر گروه اف که همزمان با دیدار ایران و بوسنی برگزار شد با نتيجه سه بر دو به سود آرژانتين به پايان رسيد و اين تيم همراه با نيجريه به دور بعدی راه يافتند.

لیونل مسی که دو گل تیم آرژانتین را به ثمر رساند در پایان به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

XS
SM
MD
LG