لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۰

آمار مرکز پژوهش‌های مجلس از همجنسگرایی در مدارس ایران


مرکز پژوهش‌های مجلس ايران با انتشار گزارشی، از تحقيق بر روی ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز خبر داده که بر اساس آن ۱۷.۵ درصد دانش آموزان همجنس‌گرا بوده‌اند و ۷۴ درصد نيز با جنس مخالف رابطه جنسی داشته‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس، نوزدهم خرداد گزارشی با عنوان «ازدواج موقت و تاثير آن بر تعديل روابط نامشروع جنسی» روی وب‌سايت خود منتشر کرده است.

در اين گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتايج تحقيق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصيلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر شده است.

بر اساس اين تحقيق، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز يعنی ۷۴.۳ درصد دارای رابطه «غير مجاز با جنس مخالف» بوده‌اند.

همچنين تعداد ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر که ۱۷.۵ درصد دانش آموزان مورد تحقيق را در بر می‌گیرد، همجنس‌گرا بوده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر يعنی ۸.۲ درصد نيز دست به خودارضايی می‌زده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی معمولا همجنس‌گرايی را يک انحراف جنسی می‌خوانند و منکر وجود همجنسگرايان در ايران می‌شوند، از جمله محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری پيشين ايران، در سفر سال ۱۳۸۶ خود به نيويورک، در دانشگاه کلمبيا گفت: «ما در کشورمان مانند کشور شما همجنس‌باز نداريم».

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنين به يک تحقيق انجام شده توسط محمود گلزاری، عضو هيات دانشگاه علامه طباطبايی اشاره کرده است.

بر اساس اين تحقيق، ۸۰ درصد دختران مورد پرسش در چند دبيرستان دخترانه تهران گفته‌اند که رابطه با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند.

محمود گلزاری ،معاون ساماندهی امور جوانان وزير ورزش و جوانان، ۲۱ ارديبهشت امسال نيز گفته بود که بر اساس گزارش‌های آموزش و پرورش، ۴۰ درصد دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند.

به گفته وی، ارتباطِ پيش از دانشگاه دختران و پسران نسبت به ۳۰ سال پيش، سه برابر شده و زمان شروع رابطه جنسی نيز به دوره راهنمايی رسيده است.

تهيه کنندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکيد کرده‌اند که اين آمار گوشه‌ای از حقيقت را نشان می‌دهد نه همه آن را.

میزان مراجعه به سایت‌های «غیراخلاقی»

اين گزارش همچنين با استناد به آمار مرکز تحقيقات سايبری سپاه و سخنان ابراهيم بيانی، معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس، خبر داده که در زمينه مراجعه به سايت‌های غير اخلاقی در ظهر عاشورا، از بين ۱۸۲ کشور جهان تهران مقام نخست و شيراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

در ماه‌های گدشته تعدادی از نمايندگان مجلس و شخصيت‌های اصولگرا از وضعيت حجاب و ديگر آزادی‌های اجتماعی در ایران انتقاد کرده بودند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سوم تير ماه، از توضيحات عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور دولت حسن روحانی، در مورد «اقدامات اين وزارتخانه درباره قانون حجاب و عفاف» قانع نشدند و به وی « کارت زرد» دادند.

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، نیز ۱۲ تيرماه خطاب به منتقدان محافظه‌کار دولت حسن روحانی گفت، تمام نگرانی شما اين است که چرا يک خانم جوراب ساپورت پوشيده است، اما دولت نگرانی‌های عميق‌تری دارد و آن سقوط اخلاقی جامعه است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به نقل از کارشناسان و مسئولين از کاهش سن روسپيگيری به ۱۵ سال خبر داده است. اين گزارش به نتايج تحقيقی اشاره کرده که بر اساس آن، «آمار روسپيگری بين زنان متاهل بيشتر از مجردهاست».

بر اساس آنچه که در اين گزارش ادعا شده است، «۱۱ درصد روسپيان شهر تهران با اطلاع همسران‌شان دست به روسپيگری می‌زنند».

اين گزارش به خبری که در سايت امنیتی «ندای انقلاب» منتشر شده اشاره کرده است که بر اساس آن، «در پی دستگيری بالغ بر دو هزار زن خيابانی مشخص شده که ۶۰۰ نفر از آنها روسپی‌گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و ۱۴۰۰ نفرشان از طريق شبکه‌های مجازی به اين دام افتاده‌اند».

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به تشکيل ۲۸۰ پرونده‌ تجاوز جنسی در چهار ماهه اول سال ۱۳۸۸، از يک تحقيق انجام شده توسط اعضای هيات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از زنان ۱۵ تا ۳۵ ساله خبر داده که بر اساس آن، ۱۲.۵ درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن و ۶۲.۵ درصد در مقابل متلک‌های زننده سکوت می‌کنند، اين در حالی است که بيش از ۶۰ درصد زنان سابقه مواجهه با اين آزارهای جنسی را داشته‌اند.

اين گزارش بدون اشاره به تعداد بازداشت شدگان در يک دوره يک ماهه به اتهام «بی‌حجابی» نوشته است که ۷۸.۹ درصد از بازداشت شدگان زير ۱۵ سال، ۹.۶۴ درصد بين ۱۶ تا ۲۰ سال، ۵.۳۱ درصد بين ۲۱ تا ۲۵ سال و ۸.۱۳ درصد ۲۶ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در پايان خواستار تشکيل کانون‌های ازدواج موقت و تبليغ اين روش ازدواج شده است.

XS
SM
MD
LG