لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۹

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه تهران امروز به نقل از رییس کل بانک مرکزی خبر داده که احتمال تاييد نشدن دستور رییس جمهوری اسلامی در خصوص کاهش سود بانکی وجود دارد.


به نوشته اين روزنامه، ابراهيم شيبانی، گفته است که «پيشنهاد دکتر احمدی نژاد مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی قرار است روز شنبه در شورای پول و اعتبار مطرح و مورد بحث قرار گيرد، و در شورای پول و اعتبار هرچه تصويب شود ملاک عمل است.»


وی در پاسخ به اين سوال که آيا شما با کاهش نرخ سود بانکی که رییس جمهوری دستور دادند موافقيد؟ به اين روزنامه گفته که «نظرش را در شورای پول و اعتبار اعلام خواهد کرد و قبلا نيز به صور مختلف آن را اعلام کرده است.»


رییس بانک مرکزی در عين حال تاکيد کرده که «شورای پول و اعتبار کاملا با اعتبار، قانونی و محکم است و تصميمات آن بايد اجرا شود.»


به گفته آقای شيبانی، هم اکنون نيز دستور احمدی نژاد درباره کاهش نرخ سود بانکی اجرا نمي شود و پس از تصويب شورای پول و اعتبار لازم الاجراست چون از نظر قانونی اين شورا بايد درخصوص نرخ سود بانکی تصميم گيرد و رییس جمهوری تنها اين تصميم را تنفيذ يا تاييد مي کند.



روزنامه تهران امروز به نقل از رییس کل بانک مرکزی خبر داده که احتمال تاييد نشدن دستور رییس جمهوری اسلامی در خصوص کاهش سود بانکی وجود دارد.

روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که وزارت کشور ضمن خودداری از تایید حکم شهردار تهران، آن را به شورای شهر برگشت داده است.


به نوشته اين روزنامه، در حالی که بيش از دو هفته از انتخاب محمد باقر قاليباف به عنوان شهردار پايتخت مي گذرد هنوز حکم شهرداری او از سوی وزارت کشور صادر نشده است .


روزنامه همشهری، خبر داده که «تهران در حال بررسی نتايج مذاکره با آمريکا است.»


به نوشته اين روزنامه، «گفت وگوهای سفيران ايران و آمريکا در بغداد درباره عراق به عنوان اولين مذاکره رسمي ايران و آمريکا پس از ۲۷ سال، رخدادی است که نه تنها توجه تمامي محافل سياسی بين المللی را چه قبل از انجام مذاکرات و چه پس از آن به خود جلب کرده بود، بلکه مي تواند در آينده تاثيرات بسيار مهمي بر ترتيبات بين المللی و منطقه ای برجای گذارد.»


به نوشته همشهری، اهميت اين مذاکرات باعث شد تا هیات ايرانی مذاکره کننده با آمريکا، پس از بازگشت از بغداد با علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ديدار کنند.


اين روزنامه به نقل از قائم مقام دبير شورای عالی امنيت ملی نوشته که «تهران نتايج عملی اين نشست و عملکرد آمريکا را به دقت بررسی مي کند و سپس درباره ادامه مذاکرات تصميم گيری خواهد کرد. »



در حالی که روزنامه های روز چهارشنبه ايران خبر داده اند که سخنگوی قوه قضائيه خبر بازداشت علی شاکری را رد کرده است و گفته که وی حتی در مظان اتهام قرار ندارد، روزنامه کيهان، طی يادداشتی از آقای شاکری تحت عنوان«يک مهره آمريکايی» نام برده است.

روزنامه اعتماد، به نقل از يک نماينده مجلس خبر داده که کارخانه های شکر در آستانه تعطيلی قرار دارند.


به نوشته اين روزنامه، جاسم ساعدی، نماينده شوش در نطق پيش از دستور خود در مجلس اعلام کرد که واردات بی سابقه و بی رويه شکر در ۱۲ ماه گذشته از سوی وزارت بازرگانی و بخش خصوصی به دليل کاهش تعرفه واردات شکر از ۱۵۰ درصد به ۱۰ درصد مشکلات زيادی را ايجاد کرده است.


به گفته اين نماینده مجلس، در اين شرايط شرکت های بزرگی مانند نيشکر هفت تپه با حدود هفت هزار کارگر، توسعه نيشکر خوزستان با حدود ۱۶ هزار، و نيشکر کارون با حدود هشت هزار کارگر طی چند ماه اخير با بحران جدی روبرو شده و حتی از پرداخت حقوق کارگران خود عاجز مانده اند .


در حالی که روزنامه های روز چهارشنبه ايران خبر داده اند که سخنگوی قوه قضائيه خبر بازداشت علی شاکری را رد کرده است و گفته که وی حتی در مظان اتهام قرار ندارد، روزنامه کيهان، طی يادداشتی از آقای شاکری تحت عنوان«يک مهره آمريکايی» نام برده است.


اين روزنامه، اتهاماتی را که به ساير محققان ايرانی – آمريکایی بازداشت شده قبل از اين وارد کرده بود به علی شاکری نيز وارد کرده و ادعا کرده که وی تعاملات پنهانی با تشکيلات برانداز اپوزيسيون دارد .


روزنامه رسالت، اعتراض اتحاديه اروپا به نقض حقوق بشر در ايران را دخالت در امور ايران ناميده است.


اين روزنامه به نقل از محمدعلی حسينی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ، نوشته که سخنان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و رییس دوره ای اتحاديه اروپا را درمورد وضعيت بغرنج حقوق بشر در ايران، دخالت در امور داخلی ايران است .


روزنامه شرق، خبر داده که تعدادی از قهوه خانه های دربند، پلمب شده اند. به نوشته اين روزنامه، پلمپ اين مغازه ها توسط ماموران وزارت بهداشت و همزمان با ممنوعيت شدن قليان صورت گرفته است.


به نوشته اين روزنامه، عده ای از نمايندگان مجلس شورای اسلامی به پيشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرحی را تصويب کردند که بر اساس آن استعمال دخانيات در اماکن عمومی ممنوع شد.


به اين ترتيب قليان به عنوان يکی از مصاديق دخانيات ممنوع اعلام شد اما با وجود اين ممنوعيت هميشه در قهوه خانه های سنتی و گردشگاه هايی چون دربند و فرحزاد حضوری جدی داشته است .


XS
SM
MD
LG