لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

تحلیل اعتراضات اخیر در ایران از سه زاویه


اعتراضی که با اعلام نارضایتی از گران شدن قیمت بنزین در تهران و چند شهر دیگر ایران آغاز شد، به گفته مقام‌های رسمی، فروکش کرده است، آن هم در حالی که صحنه از حضور شهروند خبرنگاران به دلیل محدودیت در دسترسی به اینترنت، خالی و اینترنت هنوز به طور کامل به خانه ایرانی‌ها بازنگشته است.

حال هواداران حکومت در غیاب معترضانی که در روزهای گذشته حضوری پررنگ در خیابان‌ها داشتند، مجال آن پیدا کرده‌اند تا در تجمع‌هایی شرکت کنند که به دعوت ارگان‌های دولتی صورت گرفته و به قول مقام‌های رسمی از فتنه‌گران اعلام برائت کنند.

دستگیری و شناسایی معترضان ادامه دارد و مقام‌های قضایی از غربالگری دستگیرشدگان و برخورد شدید با عاملان اعتراض‌های یک هفته گذشته خبر می‌دهند.

آمار کشته‌شدگان هم در حال افزایش است و به گفته سخنگوی دولت حسن روحانی تعداد حاشیه‌نشین‌های معترض در میان‌شان کم نبوده است.

در میزگردی با حضور محمدصادق جوادی حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مشهد، محمد محبی، مدرس علوم سیاسی دانشگاه آزاد در تهران و کاوه شیرزاد، دبیر کارگروه جوانان شورای مدیریت گذار در پاریس، وضعیت موجود را در جغرافیای سیاسی ایران به بحث گذاشتیم:

تحلیل اعتراضات اخیر در ایران از سه زاویه
please wait

No media source currently available

0:00 0:50:47 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG