لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

افزایش تلفات ارتش عراق در عملیات «آزادسازی» شهر رمادی


نیروهای ارتش عراق در روز دوم عملیات «آزادسازی» شهر رمادی مرکز استان الانبار از تصرف شبه‌نظامیان گروه «حکومت اسلامی»، متحمل تلفات بیشتری شدند.

این در حالی است که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اقرار کرد که جنگ «آزادسازی» رمادی، با توجه به ویژگی مسکونی شهر و نگرانی از کمین‌های شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» طولانی مدت و دشوار است.

به گزارش تلویزیون عراقی السومریه، دستکم ۱۶ تن از نیروهای ارتش عراق و واحد مبارزه با تروریسم، در حمله انتحاری توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده، کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

این حمله انتحاری، یک کاروان مشترک نیروهای ارتش و واحد مبارزه با تروریسم ارتش عراق را در منطقه الجرایشی در جاده منتهی به منطقه البوذیاب در شمال رمادی، هدف گرفت.

این گزارش می‌افزاید: پس از این انفجار، شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» با نیروهای عراقی درگیر شده و آن‌ها را مجبور به عقب نشینی به منطقه «المعامل» در شمال شرق رمادی کردند.

در جریان عملیات جاری در رمادی، نیروهای عراقی از راه هوا بروشورهایی بر روی شهر پرتاب کردند که از ساکنان غیر نظامی می‌خواهد از مناطق درگیری دور شوند.

شبکه خبری الجزیره هم گزارش داده است که ۱۳ تن از نیروهای امنیتی عراق در حمله انتحاری توسط خودروی بمب‌گذاری شده در محله «الارامل» در جنوب رمادی، کشته شدند.

همچنین منابع ارتش عراق گفتند که در انفجاری انتحاری در منطقه البویحان در شرق حدیثه استان انبار، دستکم هشت تن از سربازان عراقی کشته شدند.

گروه «حکومت اسلامی» بخش شرقی شهر را تصرف کرده در حالی که ارتش عراق کنترل بخش غربی را در دست دارد.

این در حالی است که عملیات نیروهای عراقی برای باز پس گیری کنترل شهر رمادی از شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» ادامه دارد و طی آن موفق شدند، مناطقی از شهر را باز پس گرفته و شماری از شبه‌نظامیان را بکشند.

به گزارش تلویزیون دولتی عراق، اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات استان انبار گفت که نیروهای عراقی به پیشروی خود به سمت مرکز شهر و به طور مشخص مراکز دولتی ادامه می‌دهند.

او افزود که شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» در حال مقاومت هستند اما حملات هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌الملل باعث شده که این مقاومت شدید نباشد.

پیش از این صباح نعمان سخنگوی واحد مبارزه با تروریسم ارتش عراق پیش‌بینی کرده بود که عملیات باز پس گیری شهر رمادی، ۷۲ ساعت به طول بینجامد.

دشواری‌های پیش رو

ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا می‌گوید که عملیات «آزادسازی» رمادی، دشوار است.

استیو وارن سخنگوی ائتلاف بین‌الملل در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که پیش‌بینی مدت زمان لازم برای «آزادسازی» شهر دشوار است.

او افزود شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» ماه‌هاست که در شهر حضور دارند و در این مدت، اقدام به برپایی کمین‌‌ها، مین گذاری و دیگر تحرکات نظامی کردند که موانع پیش‌رو در مسیر پیشروی نیروهای عراقی را بیشتر کرده است.

سخنگوی ائتلاف بین‌الملل گفته که نیروهای عراقی با ایجاد نوعی از پل‌های متحرک، موفق به عبور از رود فرات و ورود به محله‌های مرکز شهر رمادی شدند.

او گفت که نیروهای ائتلاف در پشتیبانی از نیروهای عراقی، ۳۳ بار مواضع شبه‌نظامیات «حکومت اسلامی» را بمباران کردند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت که جنگنده‌های غربی از عملیات نظامی نیروهای عراقی برای باز پس گیری شهر رمادی از شبه‌نظامیان «حکومت اسلامی» پشتیبانی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG