لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۶

فیلمبردار مجاری که به پناهجویان لگد زده بود عذرخواهی کرد


پترا لازلو در این صحنه به پناهجویی که همراه با کودک خردسال خود در حال فرار است پشت پا زده و باعث زمین خوردن آن‌ها می‌شود.
پترا لازلو در این صحنه به پناهجویی که همراه با کودک خردسال خود در حال فرار است پشت پا زده و باعث زمین خوردن آن‌ها می‌شود.

پترا لازلو، فیلمبردار مجاری که به پناهجویان لگد زده بود، در نامه‌ای سرگشاده از اقدام خود عذرخواهی کرد. همزمان پخش شبکه تلویزیونی که وی در آن کار می‌کرد، قطع شده است.

خانم لازلو که اقدام وی با واکنش‌های گسترده منفی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دنیا روبرو شده، در نامه خود گفته است: «صادقانه از آنچه که اتفاق افتاد متاسفم. من از رفتارم و نحوه برخورد با خودم شوکه شده‌ام».

به گزارش خبرگزاری رویترز، او در این نامه که سایت یک روزنامه مجارستانی آن را منتشر کرده، مدعی شده است هنگامی که صد‌ها پناهجو شروع به دویدن کردند ترسیده و می‌خواسته از خودش محافظت کند.

این فیلمبردار زن افزوده است: «من یک فیلمبردار سنگدل و‌ نژادپرست نیستم که دوست دارد به کودکان لگد بزند».

خانم لازلو گفته که پس از انتشار فیلم لگد زدنش به پناهجویان، «پیام‌های زننده‌ای» دریافت کرده و حتی «تهدید به مرگ» شده است.

او گفته است: «من یک زن و مادر فرزندان خردسال هستم که بعد از این ماجرا شغل خود را از دست داده و در یک لحظه سراسیمگی تصمیم اشتباهی گرفته است».

در تصاویر ویدئویی که از رفتار پترا لازلو منتشر شده، دیده می‌شود که او آگاهانه و عمدا به یک دختر پناهجو لگد می‌زند و به مرد دیگری که همراه با کودک خردسال خود در حال فرار است پشت پا زده و باعث زمین خوردن آن‌ها می‌شود.

این فیلمبردار زن در روزهای اخیر توسط پلیس بازجویی شده و پرونده‌ای علیه او تشکیل شده است. وی در صورتی که در دادگاه محکوم شود احتمالا با پنج سال زندان روبرو خواهد شد.

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داده که پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی مجارستان که خانم لازلو در آن کار می‌کرد روز جمعه قطع شد. وبسایت این شبکه تلویزیونی دلیل قطع برنامه‌های خود را حمله سایبری هکر‌ها اعلام کرده است.

شبکه تلویزیونی N1TV با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد هکرهایی که آدرس اینترنتی آن‌ها مربوط به ترکیه است، تمام وبسایت این شبکه تلویزیونی از جمله بایگانی و مکاتبات آن را پاک کرده‌اند.

مدیر مسئول این شبکه تلویزیونی در بیانیه‌ای گفت: «یک گروه هکر اسلامگرای تونسی به نام تیم فالاگا مسئولیت این حمله سایبری را به عهده گرفته است».

این گروه هکری که یک حساب توئیتری دارد، در گذشته با حملات سایبری اطلاعاتی دیگر مرتبط شناخته شده بود ولی خبرگزاری رویترز تاکنون شواهدی در مورد دخالت آن‌ها در حمله به شبکه تلویزیونی مجارستان به دست نیاورده است.

شبکه تلویزیونی یاد شده که به داشتن گرایشات سیاسی دست راستی و ناسیونالیستی شهرت دارد، روز سه شنبه و پس از پخش وسیع تصاویری که لگد زدن فیلمبردار خبری خود به مهاجران را نشان می‌داد او را اخراج کرد.

پس از حمله سایبری روز جمعه وبسایت این شبکه تلویزیونی کاملا خالی بود و بعد از ظهر یک بیانیه کوتاه به زبان‌های مجاری و انگلیسی روی آن منتشر شد که خبر حمله سایبری و قطع برنامه‌های این شبکه را اعلام می‌کرد.

دولت دست راستی مجارستان در برخورد با معضل مهاجرانی که به اروپا می‌آیند موضع بسیار تندروانه‌ای دارد و آن‌ها را به عنوان خطری برای رفاه و ارزش‌های مسیحی اروپا توصیف کرده است.

تاکنون در سال جاری حدود ۱۷۰ هزار مهاجر وارد خاک مجارستان شده‌اند ولی مشخص نیست چند نفر از آن‌ها هنوز در این کشور به سر می‌برند.

پلیس مجارستان به تبعیت از قوانین مهاجرت اروپا سعی کرده که این افراد را جمع آوری و آن‌ها را ثبت نام و انگشت نگاری کند. اما بسیاری از مهاجران حاضر نیستند این کار را بکنند چون هدف آن‌ها این است که هر چه سریع‌تر خاک مجارستان را ترک کرده و به آلمان و سوئد بروند.

XS
SM
MD
LG