لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۳

ارتش لبنان از خنثی کردن دو حمله «تروریستی» گروه «حکومت اسلامی» خبر داد


حضور نیروهای ارتش لبنان در روستای القاع پس از حمله چهار انتحاری به این روستا، که پنج کشته برجای گذاشت.
حضور نیروهای ارتش لبنان در روستای القاع پس از حمله چهار انتحاری به این روستا، که پنج کشته برجای گذاشت.

ارتش لبنان روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه اعلام کرد که یک توطئه گروه «حکومت اسلامی» را برای انجام عملات تروریستی علیه یک پایگاه گردشگری بزرگ و یک منطقه پر ازدحام را خنثی کرده است.

این اعلام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پنج تن در چهار حمله انتحاری به یک روستای مسیحی در نزدیکی مرزهای سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی لبنان، در بیانیه ارتش این کشور آمده است: «مدیریت اطلاعات ارتش لبنان، دو عملیات تروریستی بسیار خطرناک گروه تروریستی داعش (حکومت اسلام) را خنثی کرد. این عملیات قرار بود یک پایگاه گردشگری بزرگ و یک منطقه پرازدحام را هدف قرار دهد».

این بیانیه افزود: «پنج تروریست و در راس آنها طراح این عملیات دستگیر شده‌اند. آنها به انجام حملات تروریستی علیه ارتش در گذشته اعتراف کردند. تحقیقات تحت نظر دستگاه قضایی همچنان ادامه دارد».

گروه «حکومت اسلامی» از هواداران خود خواسته است که در ماه رمضان، «ملحدان» را هدف حملات خود قرار دهند.

در هفته جاری و پس از حمله چهار انتحاری به روستای القاع واقع در مرز با سوریه و کشته شدن پنج تن، دولت لبنان بر میزان هشدار امنیتی به دلیل وجود خطر تروریستی احتمالی افزوده است.

تمام سلام نخست‌وزیر لبنان گفته که نگران موج جدید عملیات تروریستی است.

از زمان آغاز جنگ در سوریه، مناطق مختلفی از لبنان، هدف بمب‌گذاری‌ها و حملات انتحاری قرار گرفت. منطقه شیعه نشین حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه، بار‌ها هدف این حملات بود. شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که کنترل این منطقه را در دست دارند، در جنگ سوریه برای حمایت از نظام بشار اسد در برابر مخالفانش، شرکت می‌کنند.

ارتش لبنان اعلام کرد که در روزهای اخیر، ۴۰۰ سوری را دستگیر کرده است و اکثر آنها مظنون به ورود غیر قانونی به لبنان یا رفت‌وآمد غیر قانونی در داخل کشور هستند.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان هم گفت اکثر انتحاری‌هایی که عامل حملات روستای القاع بودند، از داخل سوریه آمده‌اند و نه از اردوگاه‌های پناهجویان سوری.

XS
SM
MD
LG