لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۸

تیم فوتبال نفت ایران از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد


تیم فوتبال نفت که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجیش قطر بود با نتیجه دو بر صفر شکست را پذیرا شد تا نماینده ایران از دور مسابقات حذف شود.

این بازی پرحاشیه که به صورت «تک مسابقه» برگزار شد بار‌ها به خاطر درگیری‌های لفظی و گاهی فیزیکی در میانه میدان قطع شد. اتفاقات درون زمین روی سکوهای ورزشگاه هم تاثیر گذاشت اما در ‌‌نهایت، نفت بهره‌ای از امتیاز میزبانی نبرد و از راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باز ماند.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، سیامک کوروشی، مهدی شیری، رضا علیاری، حمید بوحمدان (۷۵- آرش رضاوند)، علیرضا عزت کرامت، وحید امیری، ایمان مبعلی، علی قربانی (۸۴- عیسی آل کثیر) و امیرارسلان مطهری بازیکنان نفت در این بازی بودند.

گل اول الجیش روی اشتباه آشکار رضا علیاری به ثمر رسید. دفع توپ عجولانه او، توپ را روی پای عبدالرزاق فرود آمد. این مهاجم مراکشی در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

کوروشی در قلب خط دفاعی به خاطر آزاد گذاشتن عبدالرزاق در ثبت گل مقصر بود اما اشتباه نهایی را باز هم علیاری انجام داد که اگر سر جای خود ایستاده بود، فضای شوت‌زنی را از بازیکن الجیش می‌گرفت. او در تصمیمی نامشخص، چند گام رو به عقب برداشت و گل نخست الجیش درون دروازه نفت رویید.

در ادامه، بار سنگین حملات شتابزده نفت با اشتباهات مکرر بازیکنان خط میانی و خط حمله این تیم، راهی به چارچوب نیافت. خصوصاً سه موقعیت عالی که مطهری، رضاوند و قربانی از دست دادند.

در طرف مقابل نیز الجیش که در ضدحمله‌ها خطرناک بود و اغلب توپ‌های برگشتی را تصاحب می‌کرد، توسط عبدالرزاق صاحب موقعیت طلایی شد که او این بار، توپ را به تیر افقی کوبید.

با نزدیک شدن پایان بازی و افزایش التهاب و رفتارهای احساسی بازیکنان نفت، باز تیم مهمان توانست در ضد حمله برای دومین بار دروازه بیرانوند را باز کند. این بار رومارینیو ستاره الجیش بود که گل زد و پس از آن هم داور در سوت خود به نشانه پایان مسابقه دمید.

سایت ورزش سه در این باره نوشته است: «روی آوردن نفت به جنگ‌های تن به تن و درگیری عجیب بود. چون آن‌ها وقت و انرژی‌ای که باید صرف حمله می‌شد را در یقه‌ گیری‌ها هدر دادند».

به این ترتیب، ایران این بار فقط سه نماینده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت. سپاهان، ذوب آهن و تراکتورسازی نمایندگان ایران هستند که در این جمع، در حال حاضر شرایط سپاهان و تراکتورسازی مانند نفت در لیگ بر‌تر چندان مطلوب نیست اما ذوب آهن در رده سوم لیگ قرار دارد و از وضعیت مناسبی برخوردار است.

قنبرزاده مدیرعامل نفت پس از بازی گفت: «دیشب به خاطر آنکه باشگاه پول نداشت، بازیکنان از جیب خود شام را تامین کردند. به عنوان مدیرعامل خجالت می‌کشم این حرف‌ را بزنم. مسئولان هتل جلوی بازیکنان را گرفتند و گفتند شام نمی‌دهند. بازیکنان می‌خواستند شب به خانه بروند، با این وضعیت شاید ادامه حضور در لیگ هم میسر نباشد».

علیرضا منصوریان سرمربی نفت هم گفت: به قنبرزاده گفته‌ام که بازیکنان تا یک حد آستانه تحمل دارند. نمی‌خواهم از مسائل فنی فرار کنم، می‌توانستیم ببریم. فکر می‌کنم تفاوت‌،‌‌ همان بحث حرفه‌ای‌گری بود.

صبری لاموشی سرمربی الجیش نیز پس از پیروزی تیمش با سوال خبرنگاران درباره میزبانی ایران مواجه شد و گفت: روز گذشته هم در این باره صحبت کردم. همه چیز خوب بود و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها موردی نداشت.

XS
SM
MD
LG