لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۷

انتقاد شدید دختر ناطق‌نوری از رییس قوه قضاییه ایران


علی اکبر ناطق‌نوری روز ششم تیرماه گفته بود که «در ٣٧ سال گذشته در بسیاری از مسائل سیر قهقرایی داشته‌ایم».
علی اکبر ناطق‌نوری روز ششم تیرماه گفته بود که «در ٣٧ سال گذشته در بسیاری از مسائل سیر قهقرایی داشته‌ایم».

سوده ناطق نوری دختر علی اکبر ناطق نوری، سخنان رییس قوه قضاییه ایران علیه پدرش را «غیراخلاقی و غیرمسوولانه» و یادآور «خاطره تلخ اظهارات عوام فریبانه و غیراخلاقی» محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران خواند.

سوده ناطق نوری روز دوشنبه ۱۴ تیر در مطلبی در وبلاگ شخصی خود که در برخی سایت‌ها از جمله خبرگزاری ایسنا بازنشر شده است، «بیان نامناسب» صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران، را یادآور «خاطره تلخ اظهارات عوام فریبانه و غیراخلاقی» محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دانست.

وی با اشاره به اتهام صادق لاریجانی مبنی بر فساد اقتصادی «آقازاده‌های» ناطق نوری نوشت که به فرض درست بودن این سخنان، «آیا این خود موید ضعف سیستم تحت مدیریت شما نیست که هنوز به این رفتارهای خلاف قانون رسیدگی نشده و این افراد مورد بازخواست و مجازات واقع نشده‌اند؟»

خانم ناطق نوری اضافه کرد: «یا سیستم تحت مدیریت شما از توان کافی در برخورد با بی‌قانونی بهره‌مند نیست... یا اتهامات وارد شده از سوی شما... محلی از اعراب قانونی ندارد و تکرار‌‌ همان روش‌های عوام‌فریبانه و سخیف است، که این خود جای بسی تأسف است».

رییس قوه قضاییه ایران روز هفتم تیرماه بدون ذکر نام، به اظهارات علی اکبر ناطق نوری، رییس دفتر بازرسی ویژه رهبر ایران، واکنش نشان داده و او را «اپوزیسیون» و مرتبط با «سرمایه‌‌های مفسد» خوانده بود.

آقای ناطق نوری یک روز پیش از آن گفته بود: «روزی یک نفر در دفتر بازرسی نزد من آمد و گفت من هیچ توقعی از شما ندارم و فقط می‌خواهم که از دادگاه بخواهید به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ چرا باید تن مردم این گونه بلرزد و مردم به این اجماع برسند که همه اینها خرابند؟»

وی تاکید کرده بود که «در ٣٧ سال گذشته در بسیاری از مسائل سیر قهقرایی داشته‌ایم و با این وضعیت نمی‌توانیم ادعا کنیم که برای دیگران الگو هستیم».

دختر آقای ناطق نوری در مطلب خود نوشت است: «آیا نظامی که در آن بالا‌ترین مقام قضایی‌اش، به این راحتی و بدون هیچ دغدغه... مرتکب عملی می‌شود که قابلیت تفسیر در چارچوب... نشر اکاذیب را دارد، الگوی مناسبی برای سایر کشورهاست؟»

وی اضافه کرد: «پاسخ روشن است؛ خیر. چنین روشی نه تنها الگوی دیگران نیست بلکه بیشتر به عبرتی می‌ماند که بایستی درس‌هایی ژرف و بزرگ از آن گرفت».

سوده ناطق نوری همچنین با اشاره به توصیه صادق لاریجانی به «رعایت اخلاق»، اظهارات وی درباره پدرش را «غیراخلاقی و غیرمسئولانه» خواند.

وی در اعتراض به «اپوزیسیون» خوانده شدن پدرش از سوی رییس قوه قضائیه نیز نوشت که «آیا مصادیق اپوزیسیون را شما تعیین می‌کنید یا دین یا عقل یا قانون اساسی یا رهبری؟»

وی اضافه کرد: «شما جایگاه‌تان را از رهبری و به واسطه انتصاب ایشان دارید اما آیا هیچ حکمی در اختیار دارید که نشان دهد حضرتعالی صلاحیت تعیین مصادیق مخالفان با نظام و رهبری را هم دارید؟»

ناطق نوری از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز و رقیب محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ بود. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اما خبرهایی درباره حمایت او از میرحسین موسوی کاندیدای اصلاح طلبان منتشر شد.

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با نام بردن از پسران اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری آنان را تلویحا به فساد اقتصادی متهم کرد.

پس از این سخنان آقای احمدی‌نژاد، مصطفی ناطق نوری پسر علی‌اکبر ناطق نوری، در نامه‌ای به میرحسین موسوی شیوه مناظره تلویزیونی وی با رقیب انتخاباتی‌اش را ستود و برای او آرزوی پیروزی کرد.

سال گذشته اخباری مبنی بر تشکیل جلسات مشترک اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق نوری و محمد خاتمی برای انتخابات مجلس دهم منتشر شد، اما آقای هاشمی رفسنجانی این خبر‌ها را تکذیب کرد.

آقای ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم حمایت خود را از فهرست «ائتلاف اصولگرایان» تکذیب کرده بود.

سوده ناطق نوری دختر آقای ناطق نوری پیش از این در فضای سیاسی ایران چهره‌ای شناخته شده نبود و فعالیت سیاسی نداشته است.

XS
SM
MD
LG