لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۰

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه همشهری، خبر داده که مذاکرات ايران و آمريکا در بغداد در سطح کارشناسان امنيتی برگزار مي شود.


به نوشته اين روزنامه، با وجود آنکه عبدالعزيز حکيم، رییس مجلس اعلای عراق روز سه شنبه، ششم آذر، را زمان انجام دور بعدی مذاکرات ايران و آمريکا اعلام کرده بود، سفير ايران در بغداد تاکيد کرده که«گفت و گو های ايران و آمريکا تا چند روز آينده برگزار خواهد شد.»


حسن کاظمی قمی به روزنامه همشهری گفته است: «با توجه به اينکه دور قبلی گفت و گوها در سطح کارشناسان امنيتی برگزار شده، دور چهارم مذاکرات نيز در همين سطح انجام مي شود.»


نامه درباره یک روزنامه نگار


روزنامه اعتماد، از نامه انجمن صنفی روزنامه نگاران به رییس قوه قضائيه در مورد اجلال قوامی، روزنامه نگار زندانی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، انجمن صنفی روزنامه نگاران با ارسال نامه ای به محمود هاشمی شاهرودی خواستار مرخصی برای اجلال قوامی، روزنامه نگار بازداشتی شده تا وی به معالجه بيماری اش بپردازد.


روزنامه اعتماد همچنين نوشته که «انجمن صنفی روزنامه نگاران با انتشار نامه ديگری خواستار توجه مسوولان به مساله امنيت جان روزنامه نگاران و خبرنگاران به ويژه در شهرستان ها شده است.»


بازداشت یک روحانی در پرونده دراویش


روزنامه جام جم، از بازداشت عبدالرحيم بيرانوند که در حمله به حسينيه دراويش بروجرد شرکت داشت، خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، وی که روحانی است به همراه دو تن از دوستانش که در برخورد با دراويش گنابادی نقش داشتند، سه شنبه شب گذشته بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند.


جام جم نوشته که اين افراد هنوز در اختيار مقامات مسئول قرار دارند اما احتمال دارد به زودی آزاد شوند.


در حمله ۲۰ آبان به حسينيه دراويش گنابادی در بروجرد ده ها نفر زخمی و نزديک به ۷۰۰ تن از دراويش نيز بازداشت شدند و ساختمان حسينيه از سوی ماموران استانداری لرستان با خاک يکسان شد .


تظاهرات بسیجیان مقابل سفارت اردن


روزنامه جمهوری اسلامی از تظاهرات شماری از اعضای بسيج دانشجویی در مقابل سفارت اردن در تهران خبر داده و نوشته که اين تظاهرات در مخالفت با برگزاری کنفرانس صلح خاورميانه در آناپوليس آمريکا انجام شده است.


اين روزنامه نوشته که «دانشجويان بسيجی با تظاهرات در مقابل سفارت اردن خواستار نابودی اسراییل و عدم مذاکره کشورهای خاورميانه با این کشور شده اند . »


وضعیت نامناسب انتشار روزنامه ها در ایران


روزنامه تهران امروز، به بهانه سالگرد انتشار خود، طی سرمقاله ای به وضعيت نامناسب انتشار روزنامه ها در ايران پرداخته است.


به نوشته اين روزنامه، «امروز معادل حداکثر ۱.۵ تا دو درصد از جمعيت ايران روزنامه منتشر مي شود، در حالی که طبق استانداردهای يونسکو، اگر متوسط تيراژ روزنامه های يک کشور ۳۰ درصد جمعيت آن يعنی حداقل ۲۱ ميليون تيراژ در کشوری چون ايران باشد، آن کشور دارای وضعيت «قابل قبول» است.»


رسالت و «اپیدمی طلاق»


روزنامه رسالت، از«اپيدمی طلاق» در کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مدير امور آسيب ديدگان اجتماعی بهزيستی با اعلام اينکه رشد طلاق نسبت به ازدواج ۱۲ درصد بيشتر شده است، طلاق را مهمترين «آسيب اجتماعی» در کشور دانسته و آمارهای موجود در اين زمينه را نگران کننده خوانده است.


اين روزنامه همچنين از قول معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران نوشته که «طبق آمار در سال های اخير از هر چهار ازدواج در استان يک مورد منجر به طلاق شده است.»


رسالت با اشاره به اين که طی هفت ماهه اول سالجاری ۷۵ هزار و ۳۹ ازدواج در استان تهران ثبت شده خبر داده که از اين تعداد ۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد منجر به طلاق شده است.


اين روزنامه تاکيد کرده که «اپيدمی گسترش طلاق تنها مختص تهران و شهرهای بزرگ نيست و تا شهرستان های کوچک نيز رخنه کرده است.»


XS
SM
MD
LG