لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۰

بازگشت پر فروغ پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال پرسپولیس با آغازی درخشان در لیگ قهرمانان آسیا ۳-۰ مقابل لخویا از قطر به پیروزی رسید. این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و طلسم سه ماه و سه روز پیروز نشدن سرخپوشان در این ورزشگاه شکست.

آخرین بار که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد، سوم خرداد ۹۱ بود که با شکست سنگین ۳-۰ مقابل الاتحاد عربستان از دور مسابقات حذف شد و جالب اینکه حالا با جبران همین نتیجه نیز به صحنه مسابقات بازگشته.

این تیم از سال ۲۰۱۲ تاکنون غایب بود و نتایج ضعیف اخیر و شکست‌های متوالی‌اش در لیگ بر‌تر، باعث شده بود کمتر کسی تصور بازگشتی پر فروغ به لیگ قهرمانان را داشته باشد. به همین خاطر نتیجه نهایی در برابر تیمی که مایکل لادروپ را روی نیمکت داشت دور از ذهن بود.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد. گابریل از ستاره‌های این تیم در برابر لخویا، در دقیقه ۱۰ از پشت محوطه جریمه شوت زد که توپ با اختلاف کمی بیرون رفت. او در ادامه بازی نیز چند بار صاحب موقعیت شد، پاس گل داد و موقعیت‌هایی را هم برای هم تیمی‌هایش ساخت.

در نیمه دوم، نخستین موقعیت خطرناک را سباستین سوریا برای لخویا خلق کرد و ارسال او با ضربه سر بازیکن کره‌ای این تیم با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت. پرسپولیس در شصتمین دقیقه به گل رسید و محسن بنگر با ضربه سر تیمش را پیش انداخت.

پنج دقیقه بعد گابریل پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و توپ را به طارمی داد تا این مهاجم هم با پاس پشت پای زیبایش، اسم هادی نوروزی را به عنوان زننده دومین گل بازی ثبت کند.

در دقیقه ۷۴ درگیری بنگر با بازیکنان لخویا باعث شد لحظاتی بازی به ‌خشونت کشیده شود. جالب اینکه با وجود درگیری آشکار چند بازیکن و ضرباتی که به همدیگر زدند، داور سریلانکایی به هیچ بازیکنی کارت نداد.

در دقیقه ۸۳ محمد نوری پا به توپ وارد محوطه جریمه شد که با خطا به زمین افتاد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. کاپیتان پرسپولیس خودش این ضربه را برخلاف حرکت سنگربان حریف تبدیل به گل کرد.

در دقیقه ۹۰ امید عالیشاه در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان لخویا قرار گرفت که ضربه او با اختلاف اندکی از کنار دروازه بیرون رفت.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، هادی نوروزی، فرناندو گابریل و مهدی طارمی (دقیقه ۸۷ علی علیپور) بازی کردند.

محمدحسین نژادفلاح که مسئولیت باشگاه پرسپولیس را برعهده دارد پس از مسابقه گفت: از شایعات درباره مذاکره با برانکو یا قطبی بی‌خبر هستم و به سرمربی تیم برنده دست نمی‌زنم. با درخشان ادامه می‌دهیم و همه شایعات را تکذیب می‌کنم.

مایکل لادروپ سرمربی لخویا هم در نشست خبری گفت: اصلاً فکر باخت با این نتیجه را نمی‌کردم. این شروعی ناامید کننده است. پیش‌بینی ما این بود که پرسپولیس خوب باشد و خیلی قوی ظاهر شود. وقتی شما خارج از خانه بازی می‌کنید باید فکر همه چیز را بکنید و بدانید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

حمید درخشان سرمربی پرسپولیس هم گفت: «فشار زیادی را تحمل کردم و هر روز یک جایگزین برایم پیدا می‌کردند. خیلی جان سخت و پوست کلفت بودم که خوشبختانه حقانیتم را ثابت کردم».

تیم فوتبال نفت ایران نیز در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت که در پایان با وجود ۱۰ نفره شدن تیم حریف، با نتیجه ۲-۱ مغلوب شد.

XS
SM
MD
LG