لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

مصطفی تاج‌زاده پس از تحمل ۹ ماه حبس آزاد شد


مصطفی تاج‌زاده
مصطفی تاج‌زاده
مصطفی تاج زاده ، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت ایران بعد از تحمل ۹ ماه حبس شامگاه چهارشنبه ۱۹ اسفند آزاد شد.

به گزارش سایت پارلمان نیوز، متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، مصطفی تاج‌زاده در هنگام آزادی از روحیه بسیار بالایی برخوردار بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مدت زمان زیادی از حبس ۹ماهه خود را در انفردای و بندهای متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذراند، و آن گونه که خانواده او خبر دادند برای انجام مصاحبه‌های تلویزیونی و اعتراف علیه اصلاح‌طلبان و نقد عملکرد سیاسی خود تحت فشار بود، اما در نهایت این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تن به اعترافات اجباری و شرکت در برنامه‌های تلویزیونی نداد.

مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزارت کشور دولت محمد خاتمی، که در نخستین روزهای پس از انتخابات بحث‌برانگیز خرداد ماه بازداشت شد، در دو جلسه برگزارشده دادگاه خود برای رسیدگی به اتهاماتش، به منظور نشان دادن اعتراض خود به روند دادرسی و وقایع پس از انتخابات، دفاعی از خود نکرد و از وکلای خود خواست تا آنها نیز از او دفاع نکنند.

مصطفی تاجزاده ، روز دوشنبه ۱۹ بهمن خطاب به قاضی شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت که نیازی به برگزاری دادگاه‌های مکرر نیست و قاضی می تواند حکم خود را صادر کند.

مصطفی تاج‌زاده(چپ) و عبدالله رمضان‌زاده در دادگاه موسوم به «کودتای مخملی»
تاج‌زاده معتقد بود که قوه قضاییه ایران باید پیش از برگزاری دادگاه او، نخست به شکایت او علیه احمد جنتی ، دبیر شورای نگهبان، که همزمان با انتخابات دور ششم مجلس ایران در سال ۱۳۷۸ مطرح شده بود، رسیدگی کند.

در آن زمان مصطفی تاج‌زاده که معاون سیاسی وزارت کشور و مسئول برگزاری انتخابات بود، در اعتراض به ابطال ۷۰۰ هزار رای مردم تهران توسط شورای نگهبان و در جریان نتایج انتخابات مجلس ششم، از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان شکایت کرده بود و معتقد بود که ابطال ۷۰۰ هزار رای باعث جابجایی در فهرست نمایندگان راه‌یافته به مجلس در حوزه انتخاباتی تهران شده است.

مصطفی تاج‌زاده همچنین خواستار برگزاری جلسات علنی رسیدگی به اتهامات خود بود اما هر دو جلسه داگاه او به طور غیر علنی برگزار شد.

مصطفی تاج‌زاده چندی پیش از برگزاری انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری طی سخنانی پیش‌بینی کرده بود با حضور گسترده مردم در انتخابات، نامزد اصلاح طلبان پیروز میدان خواهد بود و نگاه داشتن محمود احمدی نژاد بر سر قدرت تنها با انجام یک«کودتا» ممکن خواهد شد.
XS
SM
MD
LG