لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۵

پرسپولیس با پیروزی بر استقلال به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد


تیم فوتبال پرسپولیس روز جمعه ۲۷ فروردین در یک دیدار مهیج و پر افت و خیز، مقابل استقلال با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید و به صدر جدول لیگ بر‌تر فوتبال ایران صعود کرد.

پرسپولیس با این پیروزی، نهمین بازی متوالی است که شهرآورد را بدون شکست به پایان می‌رساند. استقلال آخرین بار در آذر ۱۳۹۰ مقابل رقیب سنتی خود به برتری رسید.

این بازی در حالی برگزار شد که دو ساعت مانده به آغاز مسابقه، ورزشگاه مملو از جمعیت بود و هزاران هوادار نیز پشت درهای بسته ماندند.

پرسپولیس خیلی زود در پنجمین دقیقه توسط مهدی طارمی به گل رسید. شوت سنگین نوراللهی را رحمتی نتوانست به طور کامل دفع کند و در برگشت، طارمی تیمش را پیش انداخت.

او در نیمه نخست توانست با ضربه سر محکمی که روی ارسال احمدزاده نواخت، پرسپولیس را دو گله و خودش را در صدر جدول گلزنان ۱۶ گله کند.

طارمی در همین نیمه نخست، فرصت هت تریک داشت. عمران‌زاده روی بنگر خطا کرد اما ضربه پنالتی که طارمی با اصرار فراوان به هم تیمی‌هایش زد را رحمتی مهار کرد.

در نیمه دوم در حالی که بارش باران هم شدت یافته بود، رامین رضاییان توپ دفع شده توسط رحمتی را با ضربه سر، تبدیل به گل سوم تیمش کرد.

یک دقیقه بعد شوت خسرو حیدری با اشتباه و لغزیدن سوشا مکانی باعث شد جابر انصاری که در جریان بازی به زمین آمد، نتیجه را ۳-۱ کند.

در دقیقه ۸۶ ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی تبدیل به گل چهارم پرسپولیس شد! جریان گل به این شکل بود که توپ او برگشت داده شد و با جا ماندن مدافعین استقلال، طارمی در موقعیت دو به تک، توپ را به محسن مسلمان سپرد تا گل چهارم را به ثمر برساند.

دو دقیقه بعد خطای پنالتی برای استقلال اعلام شد تا امید ابراهیمی گل دوم تیمش را بزند. محسن ترکی پنج دقیقه وقت اضافی گرفت که تغییری در نتیجه رخ نداد و پرسپولیس ۴-۲ به پیروزی رسید.

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی و در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: همه چیز عالی بود. فکر نمی‌کنم مردم چنین مسابقه‌ای را به یاد داشته باشند. تیم من برای کسب پیروزی استحقاق کامل داشت.

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: «به رده اول صعود کردیم. جایی که لیاقتش را داریم اما اگر قهرمانی را به هواداران‌مان هدیه نکنیم هیچ‌کاری نکرده‌ایم. حداکثر تمرکز را خواهیم داشت و جوگیر نمی‌شویم، با تمام توان به استقبال چهار بازی آینده خواهیم رفت».

پرویز مظلومی با وجود غیبت در مصاحبه تلویزیونی، به خبرنگاران رسانه‌ها گفت: «گل اول برنامه‌های ما را به هم زد. لیگ را از دست دادیم. می‌خواستیم مساوی کنیم و فرصت مساوی داشتیم اما گل خوردیم و گل دوم شیرازه تیم ما را بهم ریخت. با سیستم ۴-۴-۲ شروع کردیم اما مصدومیت شیحی مجبورم کرد تغییر روش بدهم».

در این بازی طارمی با دریافت کارت زرد، بازی بعدی تیمش مقابل استقلال اهواز را از دست داد.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که برخی هواداران استقلال با سردادن شعار، خواستار جدایی مظلومی و بهرام افشارزاده شدند.

در ترکیب پرسپولیس سوشا مکانی، رامین رضاییان، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، احمد نوراللهی، محسن مسلمان، امید عالیشاه (مهرداد کفشگری)، فرشاد احمدزاده (بابک حاتمی)، علی علیپور (جری بنگسون) و مهدی طارمی بازی کردند.

برای استقلال هم مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، محمدرضا خرسندنیا، عادل شیحی (جابر انصاری)، خسرو حیدری (یعقوب کریمی)، آرش برهانی و سجاد شهباززاده به میدان رفتند.

در رتبه نخست جدول رده‌بندی، پرسپولیس ۴۸ امتیازی قرار دارد. استقلال خوزستان با ۴۷ امتیاز در رده دوم است. استقلال تهران ۴۵ امتیاز گرفته، تراکتورسازی و نفت هم ۴۲ امتیازی هستند.

XS
SM
MD
LG