لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی ، از کنترل تلفن همراه مردم توسط نيروهای پليس خبر داده و نوشته که ۱۰۶ روز پس از آن که فرمانده نيروی انتظامی پايتخت فعاليت « پليس موبايل » را تکذيب کرد، روز دوشنبه مديرکل مبارزه با مفاسد اجتماعی خبر داده که چنين اقدامی در تهران صورت گرفته است.


اين روزنامه به نقل از احمد روزبهانی نوشته که « ۳۳ موتورسوار که کاور پليس بر تن داشتند، در روزهای اخير در خيابان جمهوری جلوی مردم را گرفته و تلفن همراه آنها را کنترل کرده اند.»


اين مقام نيروی انتظامی در عين حال چنين اقدامی را غير قانونی خوانده و گفته فعلا نمی تواند در خصوص وجود پليس موبايل اظهار نظر کند.


روزنامه سرمايه ، اظهارات وزير بهداشت در خصوص اجرای طرح انطباق جنسيتی در بيمارستان ها را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، کامران باقری لنکرانی گفته که با تشکيل شورای عالی انطباق فضاهای درمانی قصد دارد طرح انطباق جنسيتی را در بيمارستان های سراسر کشور اجرا کند.


براساس اين طرح ، پزشک و پرستار براساس جنسيت به درمان بيماران اقدام خواهند کرد و برای مردان از پزشک مرد و برای زنان از پزشک زن استفاده می شود.


۳۳ موتورسوار که کاور پليس بر تن داشتند، در روزهای اخير در خيابان جمهوری جلوی مردم را گرفته و تلفن همراه آنها را کنترل کرده اند.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ

لنکرانی در عين حال گفته که با توجه به افزايش پزشکان زن در کشور در آينده بايد با اجرای طرح انطباق برای مردان از معاينه و درمان آنها توسط پزشکان زن جلوگيری شود.


روزنامه کيهان، در سرمقاله روز سه شنبه خود به دولت در مورد مذاکره با آ مريکا هشدار داده است.


اين روزنامه نوشته که « اين روزها از برخی مسئولان بلندپايه دولتی زمزمه هايی شنيده می شود که اگر جدی باشد از تصميم دولت برای دست زدن به يک اقدام خطرناک حکايت می کند. »


سرمقاله نويس اين روزنامه، اعلام آمادگی دولت آقای احمدی نژاد برای مذاکره با امريکا را « اقدامی ناپسند » خوانده و نوشته که چنین مذاکره ای می تواند به اقتدار جمهوری اسلامی آسيب برساند.


کيهان يکی از دلايل مخالفت خود با مذاکره را « نا اميدی نهضت های رهايی بخش در جهان اسلام » عنوان کرده است.


مدير مسئول اين روزنامه، علت مخالفت خود را نيز ذکر کرده و نوشته است:«آمريکايی ها در حالی که هنوز هيچ گامی برای مذاکره برداشته نشده است پيش شرط هايی نظير قطع کمک های ايران به گروه های تروريستی در فلسطينوحزب الله لبنان، پيوستن به طرح صلح خاورميانه،ودست کشيدن از فعاليت هسته ای پيش کشيده اند.»


روزنامه ايران، از راه اندازی تاکسی هوايی در تهران برای مقامات دولتی و مهمانان خارجی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مديرعامل تاکسی بي سيم تهران با اشاره به راه اندازی تاکسی هوایی با استفاده از پنج فروند هلی کوپتر تا پايان شهريورماه سال جاری در پايتخت گفته که «در مرحله نخست، تنها مهمانان خارجی و مقام های دولتی به خاطر شرايط ويژه امنيتی با اين بالگردها در سطح شهر سفر کرده و سپس با توسعه اين ناوگان، تمامی اقشار جامعه در يک وضعيت مشابه اقتصادی می توانند از اين بالگردها برای سفر در سطح شهر تهران استفاده کنند.»


ابقاء يا جايگزينی شهردار فعلی تهران از سوی شورای شهر سوم در روزنامه های روز سه شنبه بازتاب گسترده ای يافته است.


روزنامه همشهری، در گزارشی با عنوان « روز تصميم شورای شهر » خبر داده که روز سه شنبه ، ۱۸ ارديبهشت، شورای شهر سوم درباره شهردار تهران تصميم می گيرد.


اين روزنامه به نقل عماد افروغ، يکی از نمايندگان مجلس نوشته، طولاني شدن انتخاب شهردار مويد تدوام تنش ها و بازي های سياسی است و شورای شهر نتوانسته از اين تنش ها فاصله بگيرد .


روزنامه اعتماد نيز در همين زمينه از شکست طرح تعيين سرپرست برای شهرداری تهران خبر داده و با دادن آدرس برگزاری جلسه چهار چهره سياسی کشور در خيابان پاستور، با اشاره به افزايش فشار دولت به شورای شهر برای تعيين شهرداری همسو با دولت نوشته که «اين طرح پيش از موعد فاش شده و شکست خورده است.»


روزنامه جمهوری اسلامی نيز به نقل از مهدی چمران، رییس شورای جديد شهر تهران وجود اين فشارها را تایید کرده است.


به نوشته اين روزنامه، چمران گفته که «تحت فشارهای سنگينی هستيم،برای انتخاب شهردار نامه می آيد،و تلفن می شود.»


و در آخر، روزنامه تهران امروز، از تخريب تپه باستانی نه هزار ساله عيلامی در رامهرمز خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، تپه باستانی جويجی متعلق به هزاره هفتم قبل از ميلاد واقع در سه کیلومتری شهرستان رامهرمز توسط بيل مکانيکی پيمانکار شرکت آب و فاضلاب در حين ايجاد کانال تخريب شد.


تهران امروز نوشته است: تخريب اين تپه درحالی انجام شده که حفر کانال از سوی شرکت آب در اين تپه تاريخی بارها با مخالفت نيروهای پژوهش سازمان ميراث فرهنگی روبه رو شده بود.


يک کارشناس ميراث فرهنگی به اين روزنامه گفته که خسارت اين اقدام غيرقابل جبران است .


XS
SM
MD
LG