لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۵

شهلا شفیق، جامعه‌شناس، نشان شوالیه لژیون دونور فرانسه را دریافت کرد


شهلا شفیق در حال دریافت نشان لژیون دونور
شهلا شفیق در حال دریافت نشان لژیون دونور

شهلا شفیق، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده ایرانی روز چهارشنبه دوم فروردین بالاترین نشان لژیون دونور فرانسه را به پاس سال‌ها خدمت در حوزه برابری دریافت کرد.

دانیِل بوسکه، رییس «شورای عالی برابری جنسیتی» دلیل اهدای این عالی‌ترین نشان را، تلاش خانم شفیق برای هدایت جامعه به سوی نقاط مشترک و نه تفاوت‌ها دانست و گفت: «وجود شما ضروری است چرا که می‌دانید چطور به سمت مشترکات بروید و نه به سمت آنچه ما را از هم جدا می‌کند».

شهلا شفیق که بیش از سی سال است در فرانسه زندگی می‌کند، با تاکید بر این که تلاش‌هایش با بخش ایرانی وجودش همراه بوده،‌ می‌گوید: «تا جایی که از دست و قلم من برآمده، هر جا که اندیشه آزادی و برابری برای ایران بوده است من خودم را متعلق به آن حرکت دانستم و در کنارش بوده‌ام».

در گفت‌وگو با شهلا شفیق ابتدا در مورد دلایل اعطای این نشان به او پرسیدم. گفت‌وگو را بشنوید:

گفت‌وگو با شهلا شفیق، جامعه‌شناس، به مناسبت دریافت نشان شوالیه لژیون دونور فرانسه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:44 0:00
لینک مستقیم

  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG