لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

انصراف رضازاده از شرکت در مسابقه های مردان آسیا


قوی ترين مرد جهان حتی از شرکت در مسابقه های قهرمانی آسيا که از ۲۲ تا ۲۸ آوريل در شن دونگ چين برگزار می شود هم صرف نظر کرده است.
قوی ترين مرد جهان حتی از شرکت در مسابقه های قهرمانی آسيا که از ۲۲ تا ۲۸ آوريل در شن دونگ چين برگزار می شود هم صرف نظر کرده است.


حسين رضازاده، قهرمان وزنه برداری جهان قصد ندارد تا قبل از بازي های قهرمانی جهان که در ماه سپتامبر در تايلند برگزار می شود در هيچ مسابقه ديگری شرکت کند.


رضازاده که چندی پيش با تيم مناطق نفت خيز جنوب عنوان قهرمانی باشگاههای ايران را بدست آورد به احتمال زياد اين تيم را هم در مسابقه های قهرمانی باشگاههای آسيا همراهی نمی کند.


قوی ترين مرد جهان حتی از شرکت در مسابقه های قهرمانی آسيا که از ۲۲ تا ۲۸ آوريل در شن دونگ چين برگزار می شود هم صرف نظر کرده است .


به گزارش خبرگزاری ايرنا، رضازاده دليل اين کار را تمرکز برای مسابقه های جهانی اعلام کرده است. اين مسابقه ها ، انتخابی المپيک پکن است و رضازاده گفته است که برای او بازي های المپيک از مسابقه های آسيايی مهمتر است: «شرکت در رقابت های جهانی اهميت ويژه ای دارد به همين دليل بايد خود را برای اين بازيها آماده کنم .»


اگر چه رضازاده اهميت بازي های المپيک را دليل اين کناره گيری عنوان می کند، نگاهی به رکورد او در بازي های آسيايی دوحه نشان می دهد که او افت محسوسی داشته است.


رضازاده در اين بازي ها نتوانست مثل دوره های قبل با اقتدار قهرمان شود اگر چه تنها مدال طلای وزنه برداری را او به کاروان ايران تقديم کرد . کوروش باقری مربی رضازاده می گويد که اين تصميم را کادر فنی تيم ملی تنها به دليل خستگی مفرط اين بازيکن گرفته است.



کوروش باقری، مربی رضازاده در گفت و گویی تلفنی به راديو فردا می گويد: «رضازاده خسته است و از تمرين دلزده شده و بايد که مدتی از صحنه دور باشد. او نياز به استراحت کوتاه دارد و به همين دليل من تصميم گرفتم که تمرينات او را تعطيل کنم اما حسين ازدو روزديگر به اردو می آيد و کار را شروع می کند .»

باقری در گفت و گويی تلفنی به راديو فردا می گويد:«رضازاده خسته است و از تمرين دلزده شده و بايد که مدتی از صحنه دور باشد. او نياز به استراحت کوتاه دارد و به همين دليل من تصميم گرفتم که تمرينات او را تعطيل کنم اما حسين ازدو روزديگر به اردو می آيد و کار را شروع می کند.»


باقری با تاکيد بر اينکه با حضور رضازاده در تمام مسابقه های وزنه برداری همه می خواهند به طلای او دلخوش کنند می گويد که بايد اين تفکر غلط را از ذ هن مردم پاک کرد:«همه ما عادت کرديم که به طلای او دلخوش کنيم اما برای اينکه به خودمان بياييم بايد که به ديگران اين فرصت را بدهيم. بنابراين با محروميت نه وزنه بردار تیم بزرگسالا ان ، مجبور به خانه تکانی شديم به همين دليل می خواهيم که در مسابقه های آسيايی به جوانتر ها فرصت بيشتری بدهيم .»


مربی تيم ملی وزنه برداری از سويی ، افت رضازاده را قبول دارد اما می گويد افت به معنی اين نيست که او هميشه بايد رکور بزند:« قبول دارم که رکوردهای او اخيرا افت کرده اما او بدليل اين افت نيست که نمی خواهد در مسابقه های قهرمانی آسيا شرکت کند چرا که آسيا برای ايشان کوچک است. من اطمينان دارم که حسين با دو ماه تمرين در آسيا به راحتی قهرمان می شود چرا که او در اين قاره اصلا رقيبی ندارد مگر اينکه پديده ای استثنايی مثل خودش بخواهد مزاحم کارش شود .»


باقری در جواب اين سوال که به چه دليل رضازاده مثل سابق وزنه نمی زند می گويد:« حسين از نظر انگيزشی افت کرده و به همين دليل ديگر مثل قبل تمرين نمی کرد، ضمن اينکه بهترين دليل اين است که همه فشار روی دوش او بود و همين باعث شد که ناخودآگاه استرس داشته باشد. به هر حال جای شکرش باقی است که در دوحه طلا گرفت. به اين دلايل ما تصميم گرفتيم تا زمان مسابقه های مردان جهان او در هيچ مسابقه ای شرکت نکند .»



کادر فنی تيم ملی وزنه برداری در حالی تصميم گرفته است که به رضازاده اجازه شرکت در هيچ مسابقه ای را ندهد که اين وزنه بردار طبق قرارداد بايد تيم مناطق نفت خيز جنوب را در مسابقه های جام باشگاه های آسيا همراهی کند.

کادر فنی تيم ملی وزنه برداری در حالی تصميم گرفته است که به رضازاده اجازه شرکت در هيچ مسابقه ای را ندهد که اين وزنه بردار طبق قرارداد بايد تيم مناطق نفت خيز جنوب را در مسابقه های جام باشگاههای آسيا همراهی کند.


اما باقری می گويد به اين کار رضايت نمی دهد:« راضی به اين کار نيستم. من با مسوولان باشگاه هم حرف زدم و در نهايت اگر قرار شد که رضازاده در اين رقابت ها شرکت کند فقط براساس توافق باشد.»


هفتاد و ششمين دوره مسابقه های وزنه برداری مردان جهان امسال از حساسيت ويژه ای برخوردار است چرا که اين رقابت ها حکم انتخابی بازي های المپيک ۲۰۰۸ پکن را دارد. تا پيش از اين تيم ها براساس رده بندی در مسابقه های جهانی، سهميه شرکت در رقابت های انتخابی المپيک را بدست می آوردند اما فدراسيون جهانی وزنه برداری امسال کار را سخت تر کرده است.


بر اين اساس، نتيجه مسابقه های جهانی دو دوره محاسبه شده و تعداد سهميه المپيک تعيين می شود. با احتساب تنها طلايی که رضازاده در مسابقه های مردان جهان در دومینیکن ۲۰۰۶ گرفت می توان گفت که ايران ۵۰ درصد را ه را طی کرده و حالا بايد منتظر رقابت های جهانی تايلند نشست.


با تنهای طلای رضازاده در دومینیکن ، ايران تا به اين لحظه يک سهميه در المپيک ۲۰۰۸ پکن دارد و باقری می گويد که در خوشبينانه ترين حالت شايد سه نفر در مجموع مسافر چين شوند.


با اين حساب بايد انتظار داشت تا ۱۵سپتامبر رضازاده در هيچ مسابقه ای شرکت نکند. او رسما اعلام کرده که در بهار ۸۶ همراه با ملی پوشان به چين نمی رود .


XS
SM
MD
LG