لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۰

آ ث ميلان: هیچ صحبتی درباره خرید بازیکن ایرانی با پرسپولیس نداشتیم


محمد رویانیان، مدیر باشگاه فوتبال پرسپولیس ایران
محمد رویانیان، مدیر باشگاه فوتبال پرسپولیس ایران
مدير روابط تجاری باشگاه آث ميلان ايتاليا می‌گويد در ديدار مسئولان اين باشگاه با محمد رویانیان، مدير تيم پرسپوليس، هيچ صحبتی از خريد بازيکنان ايرانی به ميان نيامده است.

جوزپه ساپينزا در تکميل اظهارات خود گفته است که نه تنها صحبتی از جذب بازيکن ايرانی در ميان نبوده، بلکه اصولاً باشگاه ميلان به دليل کامل بودن تعداد بازيکنان غير اروپايی‌اش، نمی‌تواند بازيکن‌های خارج از کشورهای اتحاديه اروپايی را خريداری کند.

نگاهی به فهرست بازيکنان ميلان نشان می‌دهد که کوين کنستانت(گينه)، باکايه ترائوره (مالی)، رادنی استراسر (سيرالئون) و جمال مصباح (الجزاير) از جمله بازيکنان خارج از اتحاديه اروپا هستند که به ميلان پيوسته‌اند. پس از انتقال قرضی کريستين زاپاتا به ميلان، رسماً اين باشگاه ديگر نمی‌توانست بازيکنی خارج از اتحاديه اروپا به خدمت بگيرد.

جوزپه ساپينزا در مصاحبه‌اش با خبرگزاری دولتی ایران، ايرنا، تاکيد کرده که ديدار مديرعامل باشگاه پرسپوليس با مسئولان باشگاه ميلان، توافق همکاری تجاری در راستای دوستی ميان دو کشور و تنها «در جهت تبليغ نام باشگاه ميلان در ايران» صورت گرفته است.

مسئول تجاری باشگاه ميلان خبر مربوط به داير شدن مدرسه فوتبال آث ميلان در ايران را نيز تاييد کرده اما توضيحی درباره چگونگی يا زمان داير شدن آن نداده است.

اين در حالی است که محمد رويانيان پس از پايان سفر اخير اروپايی‌اش، مصاحبه‌های مختلفی انجام داده درباره آن چه «دستاوردهای متعدد اين سفر» ناميده صحبت‌های بسیاری کرده است.

آقای رویانیان در مصاحبه با خبرگزاری فارس، تاکيد کرده بود که ايتاليايی‌ها دو سه بازيکن پرسپوليس را هم می‌خواهند که مذاکره‌های اوليه در اين زمينه انجام شده است.

بخش فارسی سايت گل نيز به نقل از يکی مسئولان باشگاه پرسپوليس که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، نوشته بود: «کريم انصاری فرد از باشگاه ميلان پيشنهاد دارد و قرار است آن را بررسی کنيم اما به انصاری فرد اعلام کرده‌ايم تا پايان فصل در پرسپوليس بماند.»

پس از آن بود که نام کريم انصاری فرد به عنوان مهاجم مورد توجه باشگاه ميلان در رسانه‌های ورزشی ايران مطرح شد. ادعايی که توسط مدير تجاری اين باشگاه تکذيب شده است.

بازديد از ورزشگاه يوونتوس، سفر به فرانکفورت و امضای تفاهم‌نامه، دعوت از سران رئال مادريد برای سفر به ايران، همچنين تماشای بازی آ.ث.ميلان مقابل سن پترزبورگ در کنار فابيو کاپلو از ديگر نکاتی است که رويانيان در مصاحبه‌های خود مطرح کرده است.

تکذيب این بخش از اظهارات رويانيان در بازگشت از سفر اروپايی‌اش در حالی صورت می‌گيرد که يک هفته قبل از او نيز عنوان شواليه علی فتح‌الله زاده که طبق ادعای او، معادل عنوان شواليه دولت فرانسه به شهرام ناظری استاد موسيقی ايرانی بود، با ابهامات متعددی در رسانه‌های ايران مواجه شد و طبق آنچه در برنامه تلويزيونی ۹۰ اعلام شد، او مبلغ پنج هزار يورو برای دريافت اين عنوان، هزينه کرده بود.

عادل فردوسی پور در آخرين برنامه ۹۰ نيز با ساختن يک ويدئوی طنز و تلفيق تصاوير شکست استقلال مقابل داماش با مجموعه ای از کارهای محيرالعقول کاراکتر بتمن، فتح‌الله زاده را «شواليه تاريکی» ناميد.

بحث دستاوردهای مسافرت اروپايی رويانيان، همچنان در رسانه‌های نزديک به باشگاه پرسپوليس بازتاب دارد و به آن پرداخته می‌شود. اين در حالی است که پرسپوليسی‌ها هنوز سرمربی خود را نمی‌شناسند و مشخص نيست اين تيم در آغاز جام حذفی و ادامه رقابت‌های ليگ برتر با کدام سرمربی به ميدان خواهد رفت.

آقای رویانیان که يحيی گل محمدی را به عنوان سرمربی موقت تيمش برگزيده، درباره نام سرمربی پرسپوليس در بازی بعدی به خبرنگاران گفته است: «شايد خودم روی نيمکت نشستم. در حال حاضر ژوزه مانوئل مربی ماست و تا زمانی که قطع همکاری با او نداشته باشيم سرمربی بعدی را نمی‌توانم اعلام کنم.»

محمد رويانيان در حالی از ژوزه به عنوان سرمربی کنونی پرسپوليس نام برده که او به دستور خود رويانيان، حق حضور در محل تمرينات اين تيم را ندارد.
XS
SM
MD
LG